ارتودنسی درمانی با همکاری صددرصدی بیمار است ، به این معنی که اگر بیمار همکاری لازم را در زمان انجام ارتودنسی نداشته باشد به احتمال زیاد نتیجه درمان با مشکل جدی روبرو خواهد شد ، از این رو توجه شما را به نحوه غذا خوردن حین درمان ارتودنسی که یکی از مهمترین نکات مراقبت و کمک به پیشرفت درمان توسط بیمار است جلبمی کنیم.

اگر تصمیم خود را برای تغییر و بهبود مشکلات فک و دندان گرفته اید و میخواهید نتایج درمان ارتودنسی مورد قبول شما باشد باید موارد عنوان شده را مورد توجه قرار دهید.

معمولا شروع درمان ارتودنسی به واسط استفاده از ابزارهای این کار با کمی درد همراه می باشد ، شما باید برای اولین بار ابزاری بیگانه را در دهان خود تحمل کنید که این به تنهایی بیشتر از درد شما را آزار می دهد.

غذا خوردن با وجود ابزار های ارتودنسی کمی مشکل است ، مخصوصا مصرف غذاهای چسبناک و سفت می تواند به ابزار های ارتودنسی آسیب وارد کند ، پس بهتر است غذا های نرم را مصرف کنید مانند غذاهای غیر جویدنی

غذا خوردن حین درمان ارتودنسی

بهتر است از خوردن غذاهای سفت دوری کنید ، مصرف غذاهای سفت باعث ایجاد درد در دهان شما خواهد شد ، همچنین مصرف غذاهای چسبناک نیز باعث درد در دهان و دندان های شما خواهد شد.

اگر در موقعیت خاص تصمیم به استفاده از غذاهایی مانند سیب گرفتید ، بهتر است به قطعات کوچکتر تبدیل و میل نماید ، مصرف غذا و عمل جویدن با دندان های خلفی یا همان آسیاب ها راحت تر و کم درد تر است.

در خوردن غذا عجله نکنید ، این کار ممکن است باعث فراموشی ابزار در دهان و در واقع عدم تمرکز در مراقبت از ابزارهای ارتودنسی در دهان می شود.

بهتر است دندانهایتان را با آب نمک شستشو دهید ، این کار باعث می شود درد دندان ، لثه ، لب ، و  گونه ها کاهش یابد.

پس از مصرف غذا حتما مسواک مخصوص ارتودنسی و نخ دندان ارتودنسی استفاده کنید ، ماندن خورده های غذا در بین دندان ها باعث ایجاد درد و در آینده موجب پوسیدگی دندان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *