چنانچه قصد خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت کشور امارات را دارید، با ما همراه باشید. برای این منظور شما باید اقدام به اخذ ویزای Estate Investor کنید، که آن هم در صورتی موفق به دریافت این ویزا خواهید شد که حداقل یک میلیون درهم امارات، در بخش املاک و مستغلات این کشور، البته در مناطق تایید شده توسط دولت، سرمایه گذاری نمایید.

پس از خرید ملک می‌توانید اقدام به دریافت ویزا کنید. ویزایی که هر دو سال یکبار قابل تمدید است، البته تا زمانی که ملک مذکور تحت مالکیت شما باشد. دقت داشته باشید که این ویزا دائمی نبوده و هر ۱۸۰ روز یکبار باید به دبی سفر کنید و غیبت طولانی تر می‌تواند به لغو ویزای شما بیانجامد.

شایان ذکر است که این ویزا به شما اجازه کار و دریافت تابعیت کشور امارات را نمی دهد.

قیمت خرید خانه در مناطق مختلف شهر دبی، متفاوت است و افزون بر منطقه، متراژ و اینکه خانه آپارتمانی است یا ویلایی نیز بر قیمت آن تاثیرگذار هستند.

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید خانه در دبی

جهت دریافت این اقامت شما باید ماهانه حداقل ۱۰ هزار AED (درهم امارات) یا معادل با این مبلغ به ارزهای خارجی درآمد داشته باشید. همچنین ملک باید متعلق به شما و به نام شما بوده ( اجاره از مالک نباشد) و سند مالکیت آن توسط اداره زمین و مستغلات دبی صادر شده باشد. البته ملک حتما بایستی مسکونی باشد، املاک تجاری مورد قبول واقع نمی‌شوند. بیمه درمانی هم حتما باید داشته باشید.

پیش تر نیز اشاره کردیم که ارزش ملک خریداری شده بایستی حداقل یک میلیون درهم امارات باشد. حال اگر ملک تحت مالکیت دو نفر باشد، بایستی ارزش آن حداقل دو میلیون درهم بوده و یک سند مالکیت برای این ملک صادر می‌شود.

نکته دیگر اینکه ملک باید به طور کامل ساخته شده و آماده برای سکونت باشد و از اندازه کافی و مناسبی برای اسکان اعضای یک خانواده برخوردار باشد.

اقامت کشور امارات

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن اقامت دبی

1. اسناد ثبت املاک و مستغلات
2. مدارک بیمه درمانی
3. اصل و فتوکپی پاسپورت
4. اثبات میزان درآمد
5. سه قطعه عکس پاسپورتی
6. اصل گواهی عدم سوء پیشینه پلیس
7. گواهی پزشکی
8. پرینت صورت حساب بانکی
9. ارزش اموال

سخن پایانی
در کشور امارات به ویژه شهر لوکس دبی که رشد اقتصادی در آن همواره سیر صعودی دارد، سرمایه گذاری در بخش خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت از طریق آن متقاضیان فراوانی از سراسر دنیا دارد. گفتنی است که کشور امارات به متقاضیان اخذ اقامت از این روش، دو نوع ویزا در نظر گرفته و صادر میکند، یکی از این ویزاها بسته به قیمت و ارزش ملک ۲ تا ۱۰ ساله بوده و دیگری ویزای ۶ ماهه است که امکان ورود به خاک این کشور را برای چندین بار فراهم می آورد.

در اقامت نوع اول نیز چنانچه ارزش ملک یک تا پنج میلیون درهم امارات باشد، اقامت دو ساله، پنج تا ده میلیون درهم، اقامت ۵ ساله و بیش از ده میلیون درهم قیمت گذاری شود اقامت ۱۰ ساله به شخص خارجی تعلق می‌گیرد. این نوع اقامت در پاسپورت وی درج می‌شود و تا زمانی که ملک مذکور را تحت مالکیت دارد، قابل تمدید خواهد بود.

پس اگر سرمایه کافی دارید، خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت از طریق آن را از دست ندهید، که یک فرصت فوق العاده سودآور و طلایی خواهد بود و شک نکنید که مطمئن ترین راه سرمایه گذاری در این شهر لوکس، همین خرید خانه و آپارتمان و ویلا می باشد!

آیا با داشتن اقامت 2 ساله امارات می توان اقامت دائم امارات را دریافت کرد؟

خیر. اصلا اقامتی بنام اقامت دائم در امارات وجود ندارد.


2 دیدگاه در “صفر تا صد خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت

  1. آرش گفت:

    سلام. وقت بخیر
    آیا صحت داره با توجه به اینکه امارات عرصه رو به خریدار منتقل نمیکنه و فقط اعیان رو منتقل میکنه، امکان انحصار ورثه ملک بعد از فوت خریدار وجود نداره؟ و عملا صاحب ملک، بعد از فوت خریدار، دولت امارات خواهد بود. درسته؟

    1. تک بگ گفت:

      سلام در صورت نبود وارث به دولت میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *