برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان چه راه کارهایی وجود دارد؟ آیا تا بحال به هدر رفت انرژی و قیمت سوخت فکر کرده اید؟ از قسمت هایی از خانه که بیشترین هدر رفت گرما وجود دارد اطلاع دارید؟ با مندی بلاگ همراه شوید تا راه کارهای جلوگیری از انرژی و گرما را بدانیم.

شاید ما هنوز در فصل تابستان هستیم، اما زمستان در نزدیکی خانه ماست. گرمای دل نشین و لذت بخش خورشید کم کم جای خود را به سرما و برف و باران می دهد. ما باید جادوی زمستان را باور کنیم.

خیلی از ما احساس سرمای زمستان را دوست نداریم و حتی فکر کردن به اینکه با یک سرما خوردگی قرار است همه برنامه های زندگی به هم بریزد شما را کلافه کند. اگر مایلید تاثیر ناپسند سرما را به حداقل برسانید، پس باید در فصل پاییز تغییر کوچکی به خانه خود بدهید. چند نکته است که می تواند به شما برای کم کردن هزینه ها و گرم نگه داشتن خانه در زمستان کمک کند.

گرمای خورشید یک منبع بسیار سالم و طبیعی و کاملا رایگان در اختیار شما وجود دارد که می تواند در هزینه های زیاد گرم نگه داشتن خانه در زمستان به شما کمک کند. زمانی که هوا صاف و آفتابی است می توانید از پرده های نازک توری برای جذب نور بیشتر استفاده کنید و در زمان غروب خورشید که هوا رو به سردی می رود از پرده های ضخیم تر استفاده کنید. شما با این روش می توانید هم گرم نگه داشتن خانه در زمستان را انجام دهید و هم هزینه های خود را به آسانی کاهش دهید.

درب بسته برای گرم کردن خانه در زمستان

1. شکاف های هوا را در پنجره ها و درها ببندید

در پنجره های آلومینیومی و چوبی قدیمی مشکل نشت هوا وجود دارد. شما می توانید با گرفتن این شکاف ها از حدر رفتن انرژی جلوگیری کنید. شما می توانید با خمیر های درزگیر موجود در بازار به راحتی آن ها را ترمیم کنید.

بعد از اینکه پنجره ها را تعمیر کردید به سمت عایق حرارتی درها می رویم. از یک دستگاه فوم یا اسفنجی برای پر کردن جاهای خالی بین در و کف استفاده کنید. تا از اتلاف هوا ازمیان در خود داری کنید.

2. برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان از قدرت فرش استفاده کنید

فرش ها می توانند عایق بسیار بالایی برای نگه داشتن گرما در خانه باشند. فرش ها می توانند تا 10% جلوی حدر رفتن گرما را بگیرند و در صرفه جویی انرژی کمک کنند. اما اینکه شما کدام فرش را ترجیح می دهید بسیار مهم است. بهتر است که از فرش های ضخیم استفاده کنید. مخصوصا استفاده از این فرش ها در زمستان خیلی کارایی دارند.

3. درهای اتاق های بلااستفاده را ببندید

برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان حتما درهای بلا استفاده را ببندید تا انرژی کمتری مصرف شود و خانه شما گرم بماند. در تمام خانه گرما وجود دارد. پس در این صورت با بستن درهای اتاق هایی که استفاده نمی کنید از حدر رفتن انرژی جلوکیری کنید و با خاموش کردن رادیاتورهای اتاق هایی که استفاده نمی کنید می توانید هزینه ها را کاهش دهید

4. پارچه های ضخیم را انتخاب کنید

با به پایان رسیدن تابستان لباس های نازک و فانتزی به داخل انبار ها می رود و جای خود را به ژاکت ها و شلوار های مخملی می دهند. شما می توانید همین کار را در خانه هایتان انجام دهید. شما می توانید با پلیورهای ضخیم، پتوهای ضخیم و با انداختن روکش روی صندلی ها و مبل ها گرما را به خانه خود بیاورید. تمام ماجرا این نخواهد بود. شما حتی می توانید با پوشیدن دمپایی های گرم و راحت و روتختی های زیبا و طرح دار هم جذابیت های زمستان را و هم زیبایی دو چندان را به خانه تان بیاورید.

5. دمای اتاق را ثابت نگه دارید

در زمستان ما می خواهیم که خانه هایمان را گرم کنیم. اما باید بدانیم که این کار همیشه درست نیست. گرمای بیش از اندازه زیاد در خانه سیستم ایمنی بدن را در برابر سرما ضعیف می کند. پس باید به فکر قبض گاز و آسیب هایی که گاز کربن به طبیعت می زند هم باشیم. اگر شما در خانه افراد مسن و کودک دارید پس باید دمای خانه را 18 تا 20 درجه بگذارید. پس ترموستات را روی 18 تا 21 درجه تنظیم کنید.

6. به محل قرار دادن مبلمان توجه کنید

قرار دادن مبلمان جلوی شوفاژ یکی از اشتباهات در چیدمان دکوراسیون در منزل است. با این حال لانه زنبوری نمی تواند به طور کامل و مفید گرما را در محیط خانه توزیع کند. با این شرایط خانه شما سرد تر می شود و انرژی به حدر می رود. با برداشتن مبلمان از جلوی رادیاتور ها گرما راحت تر پخش می شود.

7. با کمک فویل ها، حرارت را به داخل خانه هدایت کنید

با قرار دادن فویل روی دیوار پشت رادیاتورها می توانید گرما را به تمام نقاط خانه منتقل کنید. این روش می تواند تا 5% در گرم نگه داشتن خانه در زمستان به شما کمک کند.

8. قفسه ها را روی رادیاتورها قرار دهید

شما می توانید با قرار دادن قفسه روی رادیاتورها از بالا رفتن گرما به بالا جلو گیری کنید چون ما می خواهیم گرما روی زمین بماند. این کار مانع بالا رفتن گرما می شود و باعث می شود که حالت افقی پیدا کند و گرما را به تمام نقاط خانه پخش کند.

9. فن سقفی معکوس

بهترین دوست ما در تابستان پنکه های سقفی هستند. پنکه های سقفی با بالا کشیدن هوای گرم به سمت بالا و فرستادن هوای سرد به سمت پایین عمل می کنند. شما با معکوس کردن پره های فن می توانید هوای خانه را 2 درجه گرم کنید.

10. شومینه و اجاق های چوبی

اجاق های چوبی در زمان حال زیاد کاربرد ندارد. ولی با وسایل مشابه این گروه می توانید نسیم دل انگیز و نوستالژیک را توام با کرانچ هایی که می سازد به گرم نگه داشتن خانه در زمستان کمک کنید و اگر شومینه در فکر دارید می توانید فضایی زیبا و رمانتیک را داشته باشید. در صورتی که هزینه زیادی را برای ساخت شومینه باید بدهید. از آن به عنوان سرمایه بلند مدت استفاده کنید چون در کم کردن هزینه سوخت به شما کمک می کند.

11. برای خود یک نوشیدنی گرم درست کنید

درسته در این مقاله ما به گرم نگه داشتن خانه در زمستان پرداختیم، ولی کارهایی هم است که می توانید خود را گرم کنید مثل نوشیدن یک دمنوش، شکلات داغ، چای و یک فنجان قهوه خوشمزه. شما می توانید با نوشیدن نوشیدنی های گرم بدن خود را در برابر سرما مقاوم کنید.

کافه داغ در هوای سرد زمستان

شما می توانید با کوچکترین کارها خانه تان را در زمستان گرم کنید و برای خود و برای دنیای ما پس انداز کنید. آرزو می کنیم دلتان شاد و خانه هایتان گرم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *