گردش خون خوب در چشمها برای حفظ سلامت چشم حیاتی است. گردش سالم خون را با ورزش و ماساژ چشم، رژیم غذایی سالم و مصرف برای مکملها یا داروها در صورت لزوم، میتوان بهبود بخشید.

اگر فکر میکنید گردش خون در چشمهایتان ضعیف است، به متخصص مراجعه کنید.

گردش خون چشم : تغذیه چشم

گردش خون سالم چشم به این معنی است که چشمهای شما مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز خود را به خوبی دریافت میکنند و خطر ابتلا به بیماریهای چشمی مانند آب سیاه (گلوکوم) تا حد قابل توجهی پایین است. تغذیه مناسب چشم برای پیشگیری از آسیبهای ناشی از استرس اکسایشی ایجاد شده توسط رادیکالهای آزاد لازم است. استرس اکسایشی در چشمها میتواند به خطر بیشتر دژنراسیون ماکولای مربوط به سن منجر شود. توصیه میشود هر روز مقدار مناسبی ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین ای دریافت کنید. این ویتامینها را از سبزیجات و میوه ها و نیز بذر کتان، اسفناج، زرده تخم مرغ و روغن ماهی میتوانید به دست آورید.

استاتین ها

طبق مطالعه ای که در سال 2006 در Archives of Ophthalmology منتشر شد، استاتین ممکن است به بهبود گردش خون در چشمها کمک کند. استاتین اغلب برای افرادی تجویز میشود که از کلسترول بالا رنج میبرند. این دارو با افزایش گردش خون و کاهش فشار داخل چشم و در نتیجه کاهش خطر آب سیاه، میتواند به عملکرد چشمها کمک کند. اگر فکر میکنید استاتین میتواند به شما کمک کند، با پزشک صحبت کنید.

ورزش های چشم

ورزش های چشم برای بهبود گردش خون در چشمها مفید هستند و همچنین عضلات چشم را تقویت کرده و سلامت بینایی را حفظ میکنند. ده تا پانزده دقیقه در روز ورزشهای چشم انجام دهید از جمله این ورزش: تنها با چشمان خود (نه حرکت سر) تا حد ممکن بالا را به مدت چند ثانیه نگاه کنید سپس نگاهتان را تا حد ممکن به پایین بیاورید، سپس در جهات چپ و راست نیز همین کار را انجام دهید. این حرکت را چهار مرتبه تکرار کنید. ورزشهای ساده ای مانند این باعث احساس تازگی در چشم شده و خطر بیماریهای چشم را کاهش میدهند. به آرامی چشمانتان را در حالی که بسته است، از روی پلک ماساژ بدهید تا گردش خون در آن بهتر شود، دقت کنید چشمهایتان را فشار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *