موهای سالم و قوی براق و درخشان است و شما را سالها جوانتر نشان میدهد. اگر فکر میکنید در صورتی که حالت دادن به موها راحت تر باشد، به این معنی است که مو سالم است، بهتر است در عقیده خود تجدید نظر کنید.

موهای آسیب دیده سفت تر از موهای سالم و لطیف هستند و اغلب آسانتر مدل داده میشوند و فر خود را مدت بیشتری حفظ میکنند. چند راهکار وجود دارد که پی ببرید موهایتان در بهترین وضعیت سلامتی قرار دارد یا باید فکری به حال آنها بکنید.

گام اول

در آینه به موهای خود نگاه کنید. اگر متوجه لکه سفید رنگی در پایین موهایتان شدید، احتمالا موخوره دارید. موی اطراف تاج سرتان را بررسی کنید و ببینید موهای کوتاه تر از موهای اطراف وجود دارد یا نه. این نشان میدهد مو شکسته است یا وضعیت سلامتی آن ضعیف است یا بیش از حد موهایتان را تحت فشار قرار داده اید.

گام دوم

دسته ای از موهایتان را بگیرید و در ظرف حاوی آب قرار دهید. موهایی که شناور میشوند سالم هستند. موهای خشک و آسیب دیده متخلخل بوده و آب را به خود جذب میکنند، بنابراین سنگین شده و در آب فرو میروند.

گام سوم

انگشتهای خود را به موهایتان بکشید. موهایی که هنگام لمس نرم و لطیف هستند سالمند. موهای آسیب دیده شکننده یا زمخت هستند.

گام چهارم

زیر دوش به موهایی که میریزند، توجه کنید. ریزش 200 تار مو در روز طبیعی است اما اگر موهایی که هنگام شامپو کردن میریزند افزایش چشمگیری دارند، مشکلی برای سلامت موهایتان پیش آمده است.

گام پنجم

به تغییرات موها در هنگام بستن یا مدل دادن توجه کنید. موهایی که در حالت طبیعی براق بوده و صاف و بدون حالت بوده است، اگر حالا فر دار شده و کدر به نظر میرسد ممکن است آسیب دیده باشد. موهای آسیب دیده که موخوره زیادی دارد، راحت تر فر میشود و زبر به نظر میرسد.

هشدارها

بیشتر آسیبهای مو ناشی از رنگهای ناملایم یا مدل بیش از حد مو است. اگر در مورد شما چنین نبوده، به پزشک مراجعه کنید. تغییرات ناگهانی در کیفیت مو را میتوان به برخی وضعیتهای پزشکی مانند بیماری تیروئید، لوپوس و دیابت نیز مربوط دانست.

توصیه ها

با استفاده از نرم کننده (کاندیشنر) بدون شستشو در هنگامی که مو هنوز مرطوب است، میتوانید ظاهر موها را سالم و زیبا کنید. سرم براق کننده نیز میتواند مشکلات زیادی را پنهان کند از جمله موخوره و آسیب ناشی از گرما یا مدل دادن مو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *