مهاجرت به فرانسه از طرق مختلف، مثل مهاجرت از طریق تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ازدواج ، تولد و … امکان پذیر است ؛ از آن جا که فرانسه کشوری ایده آل از لحاظ سیستم آموزشی و تحصیلی ، بهداشتی و زندگی است ؛ لذا از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و هر ساله افراد زیادی از مناطق مختلف دنیا به فرانسه مهاجرت می کنند ؛ اگر شما هم به فکر تحصیل، مهاجرت، کار و یا سرمایه گذاری در کشور فرانسه هستید ، می توانید از راهنمایی های متخصصین و مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نویسنده این مطلب بهره ببرید.

نرخ پایین بیکاری و فرصت های شغلی مناسب باعث شده تا کشور فرانسه یکی از گزینه ها برای متقاضیان جهت مهاجرت باشد ؛ اما برای مهاجرت به کشور فرانسه که یکی از نخستین ابرقدرتهاست و به عنوان یکی از قدرتهای سیاسی و صنعتی جهان شناخته می شود، چه اقداماتی باید انجام داد؟ در چه شرایطی می توان اقامت دائم یا موقت این کشور را دریافت نمود؟

از مهمترین دلایل ایرانیان برای مهاجرت به فرانسه ، سطح رفاه بالا ، وجود آزادی های مدنی ، امنیت اجتماعی و بالا بودن سطح درآمد در این کشور می باشد ؛ اما باید دقت داشته باشید که پیش از هر گونه اقدامی می بایست اطلاعاتتان را در رابطه با روش ها و شرایط مهاجرت به فرانسه تکمیل نمایید ؛ زیرا این آگاهی موجب می شود تا تصمیمی صحیح در خصوص انتخاب روش های مهاجرتی بگیرید. کارشناسان مجرب ما در شرکت مهاجرتی رجبی همیشه همراهتان خواهند بود.

روش های قانونی مهاجرت به فرانسه

روش های قانونی مهاجرت به فرانسه کدام اند؟ آیا از این روش ها اطلاع دارید؟ کشور فرانسه یکی از اعضای اتحادیه ی اروپا و حوزه ی شینگن است ؛ لذا شما می توانید بدون ویزا و با داشتن کارت اقامت ، پاسپورت و ویزای کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا EU یا منطقه ی اقتصادی EFTA، به این کشور سفر یا مهاجرت کنید. به طور کلی روش های مهاجرت به کشور فرانسه شامل موارد زیر است:

فرانسه برج ایفل
  • سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • تحصیل
  • ازدواج
  • کار
  • پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های مهاجرت به فرانسه است ، اما به هیچ عنوان این روش پیشنهاد ما به شما نیست ، زیرا در این روش مهاجرتی ، هیچ گونه تضمین و امنیتی وجود ندارد. از طرفی هم پناهجویانی که در دادگاه و اداره مهاجرتی فرانسه تقاضایشان مورد پذیرش قرار نمی گیرد ، می بایست به جای 45 روز 90 تا 115 روز بازداشت باشند ؛ لذا این پروسه برای افرادی که با فرزند و خانواده شان سفر کرده اند ، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق پناهندگی حتی ممکن است به قیمت از دست دادن جان و سرمایه تان تمام شود.

در ادامه به توضیح هر یک از روش های مهاجرتی می پردازیم، همچنین شما می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در رابطه با روش های مهاجرتی مشورت نمایید تا در مسیر مهجرتی تان انتخابی درست و به جا داشته باشید.

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیل شرایط خاص خودش را می طلبد ؛ لذا متقاضیان با فراهم آوردن شرایط مورد نیاز می توانند در ابتدا ویزای تحصیلی و سپس اقامت فرانسه را دریافت نمایند ؛ در فرانسه تحصیل رایگان است و شما می‌توانید با ثبت ‌‌نام در دوره های زبان فرانسه، امکان اخذ اقامت فرانسه را برای خود فراهم آورید و با دریافت اقامت فرانسه قادرید به کشورهای حوزه ی شینگن نیز سفر کنید. همچنین دولت فرانسه محل اسکان ، بورسیه ‌های متنوع و سبد معیشتی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است.

وجود شرایطی مناسب جهت تحصیلی رایگان ، حضور در بهترین دانشگاه های فرانسه و دریافت ویزای تحصیلی در کوتاه ترین زمان ، باعث شده تا فرانسه مقصدی محبوب برای متقاضیان تحصیل شود ؛ البته در نظر داشته باشید که اگر در حوزه ی اتحادیه اروپا باشید ، جهت تحصیل در فرانسه به ویزای تحصیلی نیازی ندارید اما اگر در ایران زندگی می کنید ، ویزای تحصیلی نیاز است.

به طور کلی ویزاهای تحصیلی فرانسه در سه گروه قرار می گیرند:

  • • ویزای کوتاه مدت برای دوره تحصیلی کمتر از سه ماه
  • • ویزای موقت بلند مدت برای دوره تحصیلی سه تا شش ماه
  • • ویزای بلند مدت برای دوره تحصیلی بیشتر از شش ماه

همچنین دوره های کالج های زبان فرانسه در صورتی که بیشتر از شش ماه باشند نیز قابل اخذ به صورت ویزای بلند مدت هستند و فرانسه از جمله کشورهایی است که همراه شخص هم می تواند همزمان با خود شخص درخواست ویزا دهد.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل

حال اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل چگونه است؟ امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا از طریق تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت کنند ، زیرا در این صورت می توانند به یک محیط آموزشی بهتر، شرایط زندگی ایده ‌آل و سطح علمی بالاتر دست یابند.
در بین موارد موجود جهت مهاجرت به فرانسه ، مورد تحصیل در فرانسه گزینه ای قابل تبدیل و موقتی است ، بدین معنا که شما تا پایان دوره دانشگاه تان می توانید در این کشور اقامت داشته و به تحصیل و کار و زندگی بپردازید ، اما زمانی که فارغ التحصیل شدید ، برای این که باز هم بتوانید در این کشور بمانید می بایست برای ویزای درخواست کار اقدام نمایید.

این ویزا که اعتباری 6 – 9 ماهه دارد ، به شما امکان می دهد تا به دنبال موقعیت های شغلی مناسب باشید و با استخدام در کسب و کاری مناسب ، امکان اخذ مجوز و ویزای کار بلند مدت در کشور فرانسه برای شما فراهم خواهد شد.

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار ، یکی از روشهای مهاجرت به فرانسه است. جهت کار در فرانسه می‌بایست از کارفرمایی فرانسوی، پیشنهاد کار یا job offer دریافت کنید ؛ پیشنهاد کار نخست باید به اداره ملی استخدام کشور فرانسه اطلاع داده شده و در سرتاسر کشور آگهی شود که در صورت نبود نیروی کار پس از سه ماه ، اطلاعیه کاری سه ماه دیگر در سطح اتحادیه‌ی اروپا آگهی می‌شود.

ویزای فرانسه

اگر این نیروی کار در اروپا هم نبود ، درخواست توسط اداره‌ی ملی کار ، در اختیار مقام محلی تجارت، کار و استخدام قرار می‌گیرد. لذا در صورتیکه دارای صلاحیت حرفه‌‌ای هستید و پیشنهادی رسمی دارید ، شما کاندید دریافت بلو کارت هستید. در صورتیکه 33 ماه در فرانسه مشغول به کار باشید ، می‌توانید اقامت دائم فرانسه را درخواست دهید. البته در صورتیکه مسلط به زبان فرانسه می باشید ، پس از 21 ماه می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید.

ویزای کار در فرانسه به صورت زیر است:

  • در صورت حضوری کمتر از 90 روز در فرانسه، ویزایی کوتاه‌مدت صادر می‌شود که باید پیش از تاریخ انقضای مشخص شده در ویزا فرانسه را ترک نمایید.
  • در صورتیکه در فرانسه کارتان بیشتر از 90 روز باشد، ویزای اقامت طولانی‌مدت با عبارت travailleur temporaire دریافت خواهید کرد.
  • در صورتیکه کارتان در فرانسه بیشتر از 12 ماه به طول انجامد، ویزای اقامتی طولانی‌مدت با عبارت salarié détaché ICT دریافت می کنید که سه سال اعتبار دارد و 2 ماه بعد از واردشدن به فرانسه، می بایست درخواست مجوز اقامت چند ساله دهید.

اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری یکی از جذاب ترین روش ها برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور فرانسه است ؛ لذا متقاضیان با برآوردن شرایط لازم جهت مهاجرت به فرانسه به طریق سرمایه گذاری ، مجوز دریافت اقامت این کشور را کسب خواهند کرد. مهاجرت به کشور فرانسه از روش سرمایه گذاری ، دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در فرانسه می توان به امنیت و ثبات اقتصادی، حمایت از متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی و همچنین داشتن اقتصادی قدرتمند اشاره نمود.

در این روش مهاجرتی ، سرمایه گذار یا متقاضی می بایست دارای تمکن مالی بالایی باشد وی می تواند به طرق مختلف از جمله خرید خانه و ملک، خود حمایتی و ثبت شرکت و یا تمکن مالی در فرانسه سرمایه گذاری نماید.

اقامت فرانسه با ثبت شرکت

اقامت فرانسه با ثبت شرکت ، روشی دیگر برای سرمایه گذاری در کشور فرانسه است ؛ البته سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت به نوع شرکت بستگی داشته و متفاوت خواهد بود ؛ بعنوان مثال جهت ثبت شرکتی با عنوان سهامی عام نیاز است تا در حدود 37 هزار یورو را در نظر بگیرید ؛ همچنین جهت به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص حدود 23 هزار یورو نیاز خواهد بود.

مهاجرت به فرانسه

با ثبت شرکت شخص می تواند به سرمایه گذاری در کشور فرانسه بپردازد. در روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه ، به دو نفر سهامدار (گر چه که شخص می تواند به شکلی انفرادی هم شرکت خود را به ثبت برساند) نیاز است.
برای اشخاصی که تمایل به ثبت شرکت دارند ، ارائه‌ی بیزینس پلن ضروری است و این امر یکی از معایب مهاجرت به فرانسه از طریق ثبت شرکت می باشد ، زیرا ارائه‌ی یک پلن تجاری مناسب که موردتایید دولت فرانسه باشد ، نیاز به دانشی کامل در خصوص وضعیت بازار فرانسه دارد که این کار برای بیشتر اشخاصی که در فرانسه زندگی نکرده‌اند ، می‌تواند کار سختی باشد.

پس از طی مراحل ثبت شرکت ، به سرمایه گذاران یک سال اجازه اقامت موقت توسط دولت فرانسه داده می شود تا وقتی که شرکت و کسب و کار شخص در فرانسه ادامه داشته باشد ، این اقامت تمدید خواهد شد و بعد از طی 5 سال در صورت داشتن رزومه‌ای خوب، شخص می تواند جهت اقامتی 10 ساله و یا اقامت دائم ، اقدام نماید.

اقامت فرانسه با خرید ملک

آیا درمورد اجاره و خرید ملک در فرانسه اطلاعاتی دارید؟ اقامت فرانسه با خرید ملک یکی دیگر از روشهای سرمایه‌گذاری در این کشور است که متقاضیان خودش را دارد؛ زیرا فرانسه از استاندارهای سرمایه گذاری مناسبی مثل پایین بودن ریسک سرمایه‌گذاری و رشد مثبت اقتصادی برخوردار است و همچنین قابلیتهای بسیاری را برای خارجیان فراهم کرده است ؛ لذا این روش موردتوجه سرمایه‌گذاران خارجی زیادی بوده است. مهاجرت به فرانسه به روش سرمایه‌گذاری و خرید ملک روشی آسان است و در صورت داشتن سرمایه ای مناسب ، خرید ملک در این کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

جهت خرید خانه در کشور فرانسه می‌بایست سنی بالای 18 سال داشت و ارزش ملکی که در این کشور جهت دریافت اقامت خریداری‌ می شود ، حداقل باید 70 هزار یورو باشد. همچنین شما به عنوان یک فرد خارجی باید بتوانید ثایت کنید که تمکن مالی خوبی برخوردارید.

اما بر اساس قوانین مهاجرتی و اقامتی فرانسه ، خرید ملک در این کشور به اخذ اقامت فرانسه منجر نمی شود و برای متقاضی ، تابعیت کشور فرانسه را فراهم نمی‌آورد. بنابراین اشخاصی که به فکر مهاجرت به فرانسه و دریافت اقامت این کشور هستند ، نخست باید با کمک یکی از روشهای اقامتی مثل اقامت از طریق تمکن مالی، اقامت فرانسه را دریافت کرده و پس از آن جهت خرید ملک در این کشور اقدام نمایند.

چنانچه تمایل دارید در مورد اخذ اقامت فرانسه اطلاعاتی کسب نمایید، می‌توانید از اطلاعات مهم کارشناسان و مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی استفاده نمایید.

مهاجرت به کشور فرانسه به طریق ازدواج

مهاجرت به کشور فرانسه به طریق ازدواج ، فراهم شده است ، لذا با ازدواجی رسمی با فردی فرانسوی و یا شخصی که مقیم فرانسه است می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید ؛ در این روش لازم است تا در آغاز زندگی حداقل وضعیت مالی یکی از دو طرف ازدواج ، مطلوب باشد و نیز مدارکی را برای ثابت نمودن تمکن مالی ارائه نمایند.

اما بخاطر سوءاستفاده‌ها و مشکلاتی که جهت دریافت اقامت فرانسه انجام شده است ، این کشور برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج را دارند ، قوانینی وضع کرده تا اشخاص بتوانند با رعایت آنها صداقت ازدواجشان را به اثبات برسانند.

در صورتی که متقاضی در کشوری دیگر به جز کشور فرانسه با تبعه و یا شهروند فرانسه ازدواج نماید هم می تواند مجوز اقامت این کشور را دریافت نماید اما به شرط آن که ازدواجشان را در دفاتر رسمی به ثبت رسانده باشند.

  • پس از طی 4 سال از ازدواج، فرد می تواند جهت دریافت تابعیت یا شهروندی فرانسه (بشرطی که ازدواج به قوت خود باقی بوده و منتهی به طلاق نشده باشد) اقدام نماید.
  • اثبات این که شخص در طول 4 سال زندگی مشترک، حداقل سه سال بطور مداوم با همسرش زندگی کرده است جهت دریافت تابعیت و شهروندی کشور فرانسه به روش ازدواج ضروری است. در صورت اثبات خلاف این موضوع ، باید حدود 5 سال از ازدواج متقاضی گذشته باشد.
  • در این روش ، تسلط شخص متقاضی به زبان فرانسه طی 4-5 سال زندگی مشترک لازم است.

وکیل مهاجرت به فرانسه

وکیل مهاجرت به فرانسه کیست؟ در برخی از شبکه های اجتماعی دیده شده که اشخاصی خود را به عنوان وکیل مهاجرتی معرفی می کنند و مدعی هستند که امور مهاجرتی را در سریع ترین زمان و با بهترین روش پیش خواهند برد ، اما حقیقت این است که اصلا چنین اشخاصی با چنین سمت هایی وجود ندارند و اصلا در رشته ی حقوق ایران ، گرایشی به اسم مهاجرت وجود ندارد ، لذا وکلا چنین گرایشی را نگذرانده اند.

اما در کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا قضیه کمی متفاوت است ؛ زیرا در این کشورها ، به افرادی که دارای صلاحیت هستند ، توسط اداره مهاجرت لایسنس اعطا می شود و افراد با عنوان وکیل مهاجرت می توانند به امور متقاضیان بپردازند .
دقت داشته باشید که چنین موردی در اروپا نیز وجود ندارد.

موسسه مهاجرتی به فرانسه

کدام موسسه مهاجرتی به فرانسه قابل اعتماد هستند؟ در حال حاضر موسسات مهاجرتی بسیاری در شهرهای مختلف به وجود آمده اند که تمام این موسسات ادعا می کنند که از ابتدا تا رسیدن به مقصد نهایی که همانا رسیدن شما به کشور مورد نظرتان است ، همراه شما خواهند بود ، اما نکته ی مهم این است که به کدام یک از موسسات مهاجرتی می توان اعتماد کرد؟ آیا تمام موسسات همان گونه که اظهار می دارند ، عمل هم خواهند کرد؟

اگر شما هم قصد مهاجرت به فرانسه را دارید و می خواهید از راهنمایی های مفید مشاوران یک موسسه مهاجرتی قابل اعتماد استفاده نمایید ، موسسه مهاجرتی رجبی توانسته با تجربیاتی که در زمینه ی مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دارد ، اعتماد متقاضیان برای مهاجرت را به دست آورد ؛ این موسسه مهاجرتی یکی از موسسات مهاجرتی معتبر ، با سابقه ای درخشان می باشد.

دقت داشته باشید که هیچ کدام از موسسات مهاجرتی نیازی به مجوزهای اعزام دانشجو و کاریابی از وزارت علوم و وزارت کار ندارند ، لذا دیگر با محدودیت هایی در رابطه با آن ها رو به رو نخواهید بود.

نتیجه گیری

مهاجرت به فرانسه شاید یکی از انتخابهای شما هم برای مهاجرت باشد ؛ فرانسه بخاطر داشتن شرایطی مناسب همیشه یکی از مقاصد متقاضیان جهت اخذ اقامت بوده است ؛ در فرانسه روشهای مختلفی جهت اخذ اقامت وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایطتان ، و یا مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر ، مثل موسسه مهاجرتی در تهران و موسسه مهاجرتی در شیراز بهترین انتخاب را داشته باشید ؛ البته می توانید جهت آگاهی از شرایط مهاجرت و بررسی شرایط خود با مشاورین متخصص ما در موسسه مهاجرتی رجبی همراه شوید تا مناسبترین راه را به شما پیشنهاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *