امروزه مردم میدانند ظاهرشان چه تاثیری بر زندگی اجتماعی شان میگذارد به همین خاطر بسیاری از افراد از روشهای جایگزین برای زیبا سازی لبخند خود استفاده میکنند.

طبق پژوهشی که در سال 2008 در General Dentistry منتشر شد، در مدت زمانی که منتظر آماده شدن شرایط دندان مصنوعی دائمی هستید، دندان مصنوعی موقتی نه تنها گزینه ایست که از نظر اقتصادی ارزان و قابل تهیه است، بلکه به سلامت عمومی فرد نیز کمک شایانی کرده و زیبایی از دست رفته لبخند بیمار را به او باز میگرداند.

سخنگوی آکادمی دندانپزشکی عمومی (AGD) لورا مارکو میگوید: “لبخند قدرتمندترین ابزار شخصی هر کسی است. لبخند زیبا نوعی بیان چهره ای عالی و تاثیر گذار است که عزت نفس و اعتماد به نفس فرد را بهبود بخشیده و بر سلامت عمومی او تاثیر میگذارد. “

با این حال هر ساله در امریکا بیش از 20 میلیون دندان کشیده میشود و حفره دندانی آن خالی می ماند. یک نظر سنجی آنلاین که اخیرا صورت گرفت و بیش از 1100 نفر از دندانپزشکان عضو در آن شرکت کردند، نشان داد که بیش از 86 درصد از دندانپزشکها گزارش کردند که بیمارانشان به واسطه از دست دادن دندان دچار خجالت و کمرویی در موقعیتهای اجتماعی بوده اند.

دکتر مارکو میگوید: ” افراد مجبور نیستند وجود جای خالی و نازیبای دندان در دهانشان را به عنوان بخشی از ظاهر همیشگی شان بپذیرند. “

بسیاری از دندانهای مصنوعی که به بازگرداندن زیبایی لبخند کمک میکنند (دندان مصنوعی متحرک موقتی)، زیبایی فوری و کوتاه مدت لبخند را تامین مینمایند.

مولف اصلی مقاله کانان بورال میگوید: “این دندانهای موقتی به بیمار امکان میدهند بتواند غذاهای معمولی مصرف کند. دندان مصنوعی موقتی همچنین به عنوان فضا نگهدار در بیماران کم سن که به علت ضربه و آسیب دندان شیری شان را از دست داده اند، عمل میکند. “

هنگامی که فردی از پوسیدگی دندانی یا بیماری پریودنتال رنج میبرد، از دست دادن تنها یک دندان میتواند به معنی از دست دادن دندانهای بیشتر در آینده باشد. بنابراین جایگذاری یک دندان مصنوعی دائمی در دهان بیمار در این شرایط دشوار می باشد.

دکتر بورال میگوید: “هنگامی که از دست دادن دندانها در یک بیمار ادامه پیدا میکند، دندانپزشک از نظر نوع دندان مصنوعی مورد استفاده برای بیمار محدود میشود. در این موارد دندان مصنوعی موقتی میتواند فواید زیادی برای بیمار و برنامه درمانی او داشته باشد.”

مشکلات متداول مربوط به از دست دادن دندان طبیعی

نظر سنجیها نشان میدهند مشکلات متداول مربوط به از دست دادن دندان طبیعی عبارتند از:

– کاهش 91.91 درصد توانایی جویدن

– کمرویی در موقعیتهای اجتماعی 86.35 درصد

– اجتناب از مصرف برخی غذاها 73.83 درصد

– احساس اضطراب یا عصبی بودن 68.7 درصد

– درد هیجانی 66.26 درصد

آکادمی دندانپزشکی عمومی امریکا یک انجمن تخصصی است که بیش از 35000 دندانپزشک عمومی عضو دارد که در حرفه خود از طریق آموزش مداوم به روز می مانند. این آکادمی در سال 1952 تاسیس شد و اکنون به دومین انجمن دندانپزشکی بزرگ دنیا بدل شده است و تنها انجمنی است که منحصرا نیازها و خواسته های دندانپزشکان عمومی را ارائه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *