اگر ریزش مو داشته باشید، احتمالا تا به امروز به روش‌های مختلفی برای بازگشت موهای‌تان روی آورده‌اید: جراحی کاشت مو ، کرم‌های مختلف یا از کلاه‌گیس استفاده کرده‌اید. اصولا برای اینکه سر بدون موی خود را بپوشانید، راهکارهای زیادی در مقابل‌تان قرار ندارد. با این حال، تحقیقات جدیدی درباره‌ی این موضوع انجام شده است.

راهکار جدید خود را روی موش‌ها امتحان کرده
داروهای استفاده شده در این تحقیقات، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته شده‌اند

پژوهش‌گران توانسته‌اند تا با جلوگیری از ترشح برخی آنزیم‌ها، جلوی ریزش مو را بگیرند. آن‌ها راهکار جدید خود را روی موش‌ها امتحان کرده و این موش‌ها در کمتر از ده روز، شاهد رشد موهای‌شان بوده‌اند.

سال گذشته، محققان دانشگاه پزشکی کلمبیا به دنبال درمان بیماری Alopecia areata یا همان کچلی موضعی بودند. تیم تحقیقاتی این دانشگاه توانسته بود داروی خوراکی را کشف کند که استفاده آن می‌توانست باعث بازگشت رشد مو شود.

داروی درمان ریزش مو

در جدیدترین تحقیقات همین گروه از پژوهشگران، آن‌ها توانسته‌اند مشکلات داروی خود را تا حد زیادی برطرف و آن را کامل کنند. محققان داروی جدیدی که ساخته‌اند را برای مدت پنج روز روی پوست بدون موی بدن موش‌ها امتحان کردند. پس از گذشت ده روز، محققان شاهد رشد مو روی بدن موش‌ها بودند. آن‌ها هم‌چنین می‌گویند که پس از سه هفته، موش‌ها موی بدن خود را کاملا دوباره بازیافته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *