بهترین متخصص ارتودنسی فردی قابل اعتماد است که یکی از نکات مهم برای آن دسته از بیماران نیازمند درمان کجی دندانهایشان است می باشد. البته بسیاری را نیز دچار سردرگمی میکند. یافتن متخصص ارتودنسی مناسب یا بهترین متخصص ارتودنسی جهت درمان خود یا فرزندشان کار راحتی نیست. از نکات مهمی که میتواند در یافتن متخصص ارتودنسی خوب به شما کمک کند عوامل زیر را میتوانیم ذکر کنیم.

استفاده از وبسایت انجمن ارتودنتیستهای ایران

1. یکی از بهترین راههای بسیار مفید جهت پیدا کردن متخصص ارتودنسی استفاده از وبسایت انجمن ارتودنتیستهای ایران به آدرس IAO.ir است در این سایت شما میتوانید در هر شهری که زندگی میکنید آدرس متخصصین ارتودنسی را بدست آورید.

به یاد داشته باشید که بهتر است درمان ارتودنسی را تحت نظر متخصص ارتودنسی انجام دهید. اگرچه بسیاری از دندانپزشکان هم ارتودنسی انجام میدهند ولی هزینه ارتودنسی تفاوت زیادی بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک ندارد. توصیه میکنم که ترجیحا برای درمان خود یا فرزندتان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

یک نکته مهم ذکر کلمه متخصص ارتودنسی در تابلو ، سربرگ یا مهر میباشد و ذکر کلمه ارتودنسی تنهابه عنوان متخصص ارتودنسی کافی نیست . چون تمامی دندانپزشکان میتوانند دو رشته از رشته های تخصصی را در زیر نام خود بیاورند.

2. استفاده از نظرسایر بیماران : با توجه به اینکه بیماران ارتودنسی در مدت طولانی با شرایط مطب و ارتودنتیست خود آشنا میشوند نظر آنها میتواند در پیدا کردن متخصص ارتودنسی مناسب به شما کمک کند.

متخصص ارتودنسی

هیچ چیز برای یک متخصص ارتودنسی بهتر از این نیست که بیمار جدید توسط بیمار قبلی معرفی شده باشد چون این نشان دهنده رضایت بیماران در طول زمان میباشد.

3. میزیت ارتودنسی زیر نظر چند نفر متخصص نیز میتواند در انتخاب ارتودنتیست مناسب به ما کمک کند بسیاری از ما میتوانیم بعد از صحبت کردن با یک دکتر متخصص به جمعبندی مختصری از وضعیت مطب و تخصص دکتر برسیم . البته قطعا این نظر در مورد متخصص ارتودنسی 100 % نخواهد بود و نیاز به بررسی بیشتر سوابق خواهد داشت.

4. تجربه درمانگر : از نظر من درمان ارتودنسی در بیماران مختلف نیازمند بررسی مدارک و تشخیص و طرح درمان درست است بر خلاف عقیده بسیاری از افراد درمان ارتودنسی دارای ظرایف و پیچیدگیهای خاص خود است

بسیاری از متخصصین بعد از چند سال کار کردن روی بیماران تجربه و مهارت کافی را به دست می آورند که با تجربه درمان اولین روزهای کاری تفاوت دارد.

5. متخصص بودن : همانطور که قبلا اشاره کرد برخی درمان های ارتودنسی توسط همکاران دندانپزشک که مهارت کافی ندارند انجام میشود . البته دندانپزشکانی که میتوانند درمان ارتودنسی را به نحو مطلوب هم انجام دهند و در انتخاب بیماران توجه کافی دارند نیز کم نیستند . این دندانپزشکان بیماران مشکل را به همکار متخصص ارجاع میدهند . با این حال از آنجایی که متخصصین ارتودنسی دوره جداگانه 3 ساله را جهت درمان بیماران گذرانده اند قطعا در درمان بیماران تخصص بالاتری دارند و میتوانند در درمان بیماران موفق تر باشند.

6. درمان در مطب یا کلنیک : به نظر من متخصصینی که در مطب فعالیت میکند با دارا بودن زمان بیشتر و بهتر بودن تعرفه در درمان بیماران با دقت بیشتری عمل میکنند . البته این نظر کاملا شخصی میباشد و این موضوع میتواند از یک درمانگر تا درمانگر دیگر متفاوت باشد

از نظر اینجانب که حدود 14 سال مشغول به درمان بیماران ارتودنسی هستم واژه بهترین متخصص ارتودنسی اشتباه است و اعتقاد دارم که کم نیستند متخصصین ارتودنسی که در انجام درمانهای ارتودنسی نهایت سعی و تلاش خود را میکنند لذا توصیه میکنم از جستجوی واژه بهترین متخصص ارتودنسی و پیدا کردن فقط یک متخصص که بهترین عملکرد را در بین تمام متخصصین دارند بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *