اطلاعات کشور پرتغال، شامل اطلاعاتی است که در ادامه این مقاله به مختصری از ان‌ها می‌پردازیم؛ اطلاعات مهم و مفیدی که شما را با کشور پرتغال بیشتر اشنا می‌کند؛ در ابتدای این مقاله شرکت مهاجرتی رجبی سعی دارد اطلاعات کشور پرتغال را به صورت جامع و مختصردر اختیار شما بگذارد.

کشور پرتغال کشور توسعه‌یافته‌ای می‌باشد که در جنوب غربی اروپا قرار دارد و از سمت شرق و شمال با کشور اسپانیا همسایه است و از سمت غرب و جنوب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود؛درواقع تنها همسایه کشور پرتغال اسپانیا می‌باشد؛غربی‌ترین کشور قاره اروپا پرتغال است که در ادامه ازسمت غرب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود به همین علت کشور پرتغال دارای سواحل بکر و زیبایی است که به یکی از جاذبه های گردشگری پرتغال تبدیل شده است؛ در ادامه بیشتر به اطلاعات کشور پرتغال می‌پردازیم.

نام رسمی کشور پرتغال، جمهوری پرتغال می‌باشد ونام پایتخت این کشور لیسبورن است، پایتخت کشور پرتغال یعنی شهر لیسبورن یکی از مهمترین شهرهای پرتغال می‌باشد که قطب سیاسی محسوب می‌شود؛علاوه بر این لیسبورن 45درصد از تولیدات پرتغال را به خود اختصاص داده است؛به همین دلیل است که لیسبورن یکی از شهرهای مهم اروپا به شمارمیرود.

مساحت این کشور زیبا 92.212کیلومتر مربع می‌باشد؛که دارای جمعیت تقریبی 10.5نفر است که 545000نفر جمعیت لیسبورن را تشکیل می‌دهد؛ زبان رسمی در پرتغال،زبان پرتغالی است که یکی ازشاخه‌های زبان‌ رومی محسوب می‌شود و زبان رایج مردم پرتغال است؛ حدود 84 درصد از جمعیت پرتغال کاتولیک بوده،هر چند برای کشور پرتغال دین رسمی عنوان نشده‌است؛ واحد پول این کشور یورو می‌باشد.

نوع حکومت و ساختار سیاسی کشور پرتغال

نوع حکومت وساختار سیاسی پرتغال جمهوری است که دارای قانون اساسی است؛ کشور پرتغال تا قبل از درگیری وشورش مردم وفرارپادشاه این کشور،دارای نظام شاهنشاهی بود که پس از فرار اخرین شاه پرتغال به کشور برزیل ، نوع حکومت پرتغال تبدیل به جمهوری شد ؛ بعد از انقلاب کشور دچار بی ثباتی شد و در اخر حکومت دموکراتیک به وجود امد و همانند ایران دارای سه قوه مقننه ،مجریه و قضاییه می‌باشد؛اطلاعات کشور پرتغال در زمینه نوع حکومت بسیار گسترده و قابل بحث است.

 پارلمان یا همان مجلس به عنوان قانون گذار، قوه مجریه که همان دولت که اداره ان بر عهده نخست وزیر می‌باشد و قوه قضاییه که شامل دادگاه ها می‌شود. رییس جمهور به وسیله انتخابات و حداکثر ارای مردم در هر دوره پنج ساله حتی در دو دور متوالی انتخاب می‌شود؛ رییس جمهور نیز دارای قدرت نظامی می‌باشد؛ و نخست وزیر قدرت اجرایی و انتخاب کابینه را در دست دارد.

مجلس جمهوری کشور پرتغال همان قوه ی مقننه می‌باشد که شامل 230 نماینده است که برای یک دوره 4ساله به عنوان نماینده کار می‌کنند؛ رئیس جمهورمسئول تضمین استقلال و وحدت ملی پرتغال است؛ وظایف دیگرریاست جمهوری شامل فرمانده کل نیروهای مسلح، انتصاب وعزل نخست وزیرنیز می‌باشد و مردم نمی‌توانند نخست وزیر را انتخاب کنند؛ نخست وزیرسیاست های دولت را هدایت، هماهنگ و اجرا می کند؛ پارلمان شامل مجلس جمهوری است که وظایف آن عبارت است ازبحث و رأی گیری درمورد قوانین، اعطای اختیار به دولت برای افزایش درآمد و تصویب قوانین مصوب توسط مجالس مقننه و غیره.

اطلاعات کشور پرتغال

فرودگاه ‌ها و خطوط هوایی مهم کشور پرتغال

در این مطلب قصد داریم اطلاعات کشور پرتغال در زمینه خطوط هوایی که نیازمند ان هستید را بیان کنیم؛ کشور پرتغال دارای جغرافیای منحصربه فردی است زیرا محل تلاقی سه قاره اروپا و افریقا و امریکا می‌باشد وهمواره درمسیر پروازهای مهم و بین المللی است؛ پرتغال دارای فرودگاه های بین المللی زیادی از جمله فرودگاه لسیبورن، فارو و پرتو می‌باشد که روزانه پروازهای زیاد ومنظمی به نقاط مهم جهان دارد؛ فاصله هوایی شهر لیسبورن که پایتخت کشورپرتغال است با پاریس ولندن حدودا 2.5ساعت است؛ درادامه اطلاعات کشورپرتغال به بررسی فرودگاه ها وخطوط هوایی مهم پرتغال می‌پردازیم.

به طور کلی کشور پرتغال دارای 21 فرودگاه مسافربری است که 10فرودگاه بین المللی را شامل می‌شود وهمچنین فرودگاه های نظامی که در این مطلب به انها نمی‌پردازیم؛مهترین فرودگاه های کشور پرتغال درلیسبورن و پرتو می‌باشد که پرواز های متعددی را در داخل و خارج اروپا برای شما فراهم می‌کند؛همچنین فرودگاه های نظامی که دراین مطلب به انها نمی‌پردازیم؛ کشور پرتغال دارای 3 خط هوایی مهم می‌باشد که مهمترین ان تپ ایر پرتغال نام دارد که امتیاز کامل ان در اختیارحکومت پرتغال است و دفتررسمی ان درشهر لیسبورن قراردارد.

چند فرودگاه مهم کشور پرتغال عبارت اند از:

  • فرودگاه Humberto Delgado در شهرلیسبون دارای 44خط هوایی
  • فرودگاه  Francisco de saدر شهر پرتو دارای 22خط هوایی
  • فرودگاه Faro در شهر فارو دارای 21خط هوایی
  • فرودگاه Madeira در شهر فونچال دارای 21خط هوایی

خطوط هوایی مهم کشورپرتغال:

  • خط هوایی TP: مهمترین خط هوایی کشورپرتغال دارای 85 مقصد
  • خط هوایی S4 دارای 28مقصد
  • خط هوایی 2B دارای 17مقصد

سیستم حمل و نقل در کشور پرتغال

شاید اساسی ترین موردی که باید راجب اطلاعات کشور پرتغال با ان اشنا باشیم سیستم حمل و نقل در پرتغال و بررسی ان است؛ همانطور که گفته شد کشور پرتغال کشور توسعه یافته ای است که در زمینه حمل و نقل چه هوایی و چه زمینی به صورت کاملا پیشرفته عمل کرده است؛ پس در خصوص حمل و نقل در کشور پرتغال نگرانی وجود ندارد.

اولین وسیله حمل و نقل عمومی تراموا ساناتا جاستا است که همانند واگن های کوچک قطار در سطح شهر فعالیت می‌کنند؛ تراموا وسیله راحت و مناسبی برای جابه‌جایی نمی‌باشد اما به خاطر شکل ظاهری ان بسیاری از گردشگران را به خود جلب میکند و جذاب بنظر می‌رسد.

حمل و نقل عمومی در پرتغال خوب است، به خصوص اگر به شهرهای بزرگی می روید؛ شهرهایی مانند لیسبون و پورتو نیزدارای حمل و نقل عمومی عالی هستند و معمولاً گزینه های زیادی ازجمله مترو، اتوبوس، تراموا و قطار وجود دارد؛پرتغال کشور بزرگی نیست و تقریباً می توانید با قطار یا اتوبوس به همه جا به راحتی و بروید؛قطارهای منطقه‌ای اغلب ارزان‌تر و خطوط بسیار دیدنی هستند، اما تقریباً با اتوبوس سریع‌تربه مقصد می‌رسید؛ مخصوصاً درمسیرهای کوتاه‌تر

پرتغال شبکه بزرگی از قطارها دارد که تمام شهرهای بزرگ این کشور را به هم متصل می کند؛ قطارها انواع مختلفی دارند: قطارهای منطقه ای و بین منطقه ای که برای مسافت های کوتاه و رفتن ازیک شهر بزرگ به شهر دیگر استفاده می شوند؛ قطارهای بین شهری که شهرهای بزرگ را به هم متصل می کنند وتوقف های کمتری دارند.

مترو وقطار

مترو و قطار بهترین و سریع ترین وسیله جابه جایی در سطح شهر و گاها مسافت های بین شهری با فاصله کم یا زیاد است؛ همچنین پرتغال دارای خط بین المللی قطار می‌باشد که کشور پرتغال را به کشور اسپانیا متصل می‌کند؛ سیستم حمل و نقل ریلی توسط اپراتوری به نام cp مدیریت می‌شود ؛ در واقع سیستم cp  چهار نوع سیستم حمل و نقلی ریلی دارد که در زیر به تک تک ان‌ها می‌پردازیم.

  1. AP: با سرعت 220 کیلومتر در ساعت جز سریع ترین و گرونترین قطار های بین شهری است که شمال تا جنوب پرتغال را ب هم متصل میکند
  2. Intercidades: یک سیستم قطار شبیه به سیستم ap که ارزان تر و قدیمی تر می‌باشند و سرعت ان 200کیلومتر در ساعت است
  3. Regionais: یک سیستم ریلی محلی است که در حومه های شهرهای مهم لیسبورن و پرتو یستگاه دارد و توقف می‌کند؛ که به طور قابل توجهی کندتر از قطارهای AP هستند.
  4. Urbano: خدمات حمل و نقل ریلی شهری را عرضه می‌کند

لازم به ذکر است که مترو شهر لیسبورن جزیکی از بهترین مترو های اروپا محسوب می‌شود که” مترو پولیتانودی لیسبونو” نامیده می‌شود که دارای 56 ایستگاه و 4خط ارتباطی است.

اپراتور CP همچنین خدماتی نظیر فروش بلیط از طریق وبسایت CP نیز برای مسافران فراهم کرده است؛ در زیر سایت مربوط به سیستم قطار پرتغال قرار داده ایم که با ورورد به این سایت و انتخاب مبدا و مقصد میتوانید از جزییات وهزینه ان اگاه شوید.

  • CP – Comboios de Portugal

تاکسی

تاکسی‌های کشور پرتغال با رنگ کرم از بقیه ماشین ها قابل تشخیص است؛ هزینه تاکسی ها بر اساس کیلومتر طی شده حساب می‌شود که از قیمت های منصوب شده کلی ، معقول تر و ارزان تر است ؛ همچنین این تاکسی ها مسیر حرکت را به وسیله سیستم ناوبری ماهواره ای پیدا میکند؛ تعداد کمی از تاکسی‌ران ها به زبان انگیلیسی مسلط هستند پس بهتر است برای اطمینان نام مقصد را نوشته و به ان ها نشان دهید.

طبیعی ست که هزینه سفر با تاکسی در شب و اخر هفته ها افزایش پیدا می‌کند؛ برای مثال هزینه سفر شما برای مسافت یک کیلومتری با ترافیک نرمال حدود 0.94یورو می‌باشد؛ البته در بعضی از شهرهای پرتغال به ندرت شاید این نرخ کمتر باشد؛ همچنین کشور پرتقال دارای سیستم انلاین تاکسی‌رانی به نام تاکسی کلیک می‌باشد که با توجه به لوکیشن شما، نزدیکترین تاکسی را پیدا میکند؛ تاکسی ها در کشور پرتغال کامل قابل اعتماد و ایمن می‌باشد و برای دسترسی به مناطقی که ایستگاه مترو یا قطار وجود ندارد و همچنین روستاهای حومه شهر بسیار مناسب هستند.

اکثر تاکسی های دارای مجوز در پرتغال دارای تابلوی تاکسی بر روی سقف هستند و هویت راننده در داخل کابین نمایش داده می‌شود؛ ‌تاکسی‌های پرتغال ممکن است مرسدس بنز بژ باشند، اگرچه وسایل نقلیه و رنگ‌های دیگربه طور فزاینده‌ای رایج هستند؛تاکسی هادر پرتغال دارای متر هستند پس مطمئن شوید که راننده از ان استفاده می‌کند؛ تاکسی هادر کشورپرتغال بسیار فراوان هستند؛ می‌توانید انها در میدان های شهر،فرودگاه ها و ایستگاه های قطار پیدا کنید.

اتوبوس

اما اتوبوس های محلی کشور پرتغال که میان گردشگران بسیار محبوب است؛ سیستم اتوبوس‌رانی شهر لیسبورن به تنهایی دارای 758عدد اتوبوس است که 11عدد از این اتوبوس ها شبانه هستند و جز امن ترین وسیله نقلیه به شمار میرود؛ شرکت های اصلی اتوبوس رانی بین شهری در پرتغال به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود: 1.Rede Expressos که بین المللی می‌باشد، 2.Rodo-Norte مخصوص مناطق شمالی 3.Eva Transportes

اتوبوس های این اپراتورها مجهزبه وای فای و دارای صندلی های کاملاراحت و ایمن هستند.

خدمات اتوبوس رانی در پرتغال به 4 دسته تقسیم میشود:

  1. Alta Qualidade : سرویس لوکس و پرسرعت بین شهر های بزرگ
  2. Rapidas: ارتباطات پرسرعت بین منطقه ای
  3. Expressos:سرویس راحت و سریع بین شهرهای مختلف
  4. Carreiras (CR):این نوع سرویس اهسته ترازسرویس های قبلی می‌باشد و در شهر های کوچک توقف می‌کند

شرکت اتوبوس‌رانی Rede اپلیکیشنی طراحی کرده است که برای سیستم عامل اندروید و ios قابل دسترسی است و با استفاده از ان میتوان بلیط خود را تهیه کنید؛ همچنین میتوانید با ثبت نام دربرنامه RFLEX از تخفیف ها بهره مند شوید، ناگفته نماند که شما بلیط های اتوبوس های محلی را نمیتوانید از قبل رزرو کنید وباید بلیط خود را درهمان ایستگاه های اتوبوس تهیه کنید.

در شهر پورتو شما میتوانید با خرید کارتی به اسم Andante به صورت ماهانه با پرداخت 40یورو در تمامی نقاط این شهر سفر کنید وازخدماتی مانند ورودی رایگان به موزه ها و جاذبه های گردگشگری بهره مند شوید متقابلا همچین امکاناتی در شهرهای مهم دیگر کشور پرتغال وجود دارد.

اختلاف ساعت ایران و پرتغال

در ادامه این مطلب شما را با اطلاعات کشور پرتغال بیشتر بهره مند میسازیم؛ در ابتدا باید بدانیم که اختلاف ساعت چه تعریفی دارد؟ساعت تمامی کشور های دنیا بر اساس موقعیت جغرافیایی ان ها نسبت به نصف النهار مبدا مشخص میشود؛ البته عوامل دیگری مانند چرخش زمین به دور خود و به دور خورشید وطلوع و غروب افتاب نیز دراختلاف ساعت نقش دارند.

اختلاف ساعت به راحتی قابل محاسبه نیست درنتیجه همیشه برای اطلاع از اختلاف ساعت مردم به اینترنت و نتایج به دست امده قبلی مراجعه می‌کنند؛ساعت جهانی UTC ساعتی می‌باشد که اختلاف ان با ساعت گرینویچ0.9 ثانیه می‌باشد و به دلیل ناچیز بودن عموما ساعت جهانی را همان ساعت گرینویچ مینامند،ساعت های دیگر نسبت به ساعت گرینویچ تعیین می‌شوند.

هر منطقه زمانی که در نقشه تقسیم بندی زمان وجود دارد با توجه به مثبت ومنفی بودن ان نسبت به UTC تعییین میگردد؛اختلاف ساعت ایران و پرتغال،  شهر لیسبون 3:30ساعت است به این معنا که ایران، شهر تهران 3:30 از پرتغال، شهر لیسبورن جلوتر است.

در نقشه زمانی کشور پرتغال روی همان خط بریتانیا قرار دارد به همین علت پرتغال در UTC+0 قرار دارد که اختلا ف ساعتی سه ساعت و نیم را به وجود میاورد همچنین اختلاف ساعت در خود کشور پرتغال وجود ندارد و سراسراین کشور یک ساعت هماهنگ را دنبال می‌کند که این هماهنگی برای مسافرین و مهاجرین بهتراست.

در پروازها ساعت حرکت پروازهمان ساعت شهر مبدا میباشد و زمان رسیدن به مقصد که هنگام رزرو بلیط مشاهده می‌کنید بر اساس همان ساعت شهر مقصد است.

اطلاعات کشور پرتغال

شهرهای صنعتی پرتغال

عمده صنایع کشور پرتغال در لیسبون و اطراف ان قرار دارد؛ حدود چهار پنجم ظرفیت شهر های صنعتی پرتغال در اطراف لیسبون و ستوبال در جنوب کشورو در شمال در شهرهای پرتو و اویرو و پراگا متمرکز است ، در جنوب پرتغال یعنی در لیسبون و ستوبال صنایعی مانند صنایع شیمیایی، پالایش نفت ، فراوری سیمان، خودرو سازی و مونتاژ، ساخت الکترونیک، تولید چوب پالپ و چوب پنبه، و فرآوری ماهی و نوشیدنی را وجود دارد.

صنعت نور در شمال کشور پرتغال است؛ منسوجات ، کفش، مبلمان، شراب، و غذاهای فرآوری شده در پرتو تولید می شوند.

شهر ویلا نوا د گایا واقع در منطقه پورتو در منطقه نورته پرتغال سومین کشور پرجمعیت پرتغال با  جمعیت ۳۰۲۲۹۵ نفر است؛ قدمت این شهر به دوران امپراطوری رم برمی‌گردد و به دلیل سازه های سنگی که از دوره ی امپراطوری به جا مانده است، معروف است و از غارهای زیرزمینی این شهر عمدتا برای ذخیره سازی شراب استفاده می شود.

از دیگر شهر های صنعتی پرتغال می‌توان به امادورا اشاره کرد که در منطقه شهر لیسبون قرار دارد و جمعیت ان  ۱۷۵۱۳۶ نفر است؛ امادورا دارای صنایع مختلف و شرکت های بین المللی تجاری است؛ شهر صنعتی دیگر کشور پرتغال شهر مایا می‌باشد که دارای بزرگ ترین کارخانه در زمینه صنعت فراوری چوب و صنایع غذایی می‌باشد.

همچنین ویانا دو کاسلو دارای بزرگترین صنایع کشتی سازی و تعمیرات کشتی می‌باشد؛ و همینطور شهر بندری ساینس که به عنوان یکی از شلوغ ترین بندرها شناخته می‌شود دارای بزرگترین پالایشگاه نفت کشور پرتغال است.

بهترین شهرهای پرتغال برای کار

اب و هوای کشور پرتغال

پرتغال یکی از گرم ترین کشورهای اروپا است که این فرصت ایده آل را به شما میدهد که بدون توجه به فصل سرد به این کشور سفر کنید؛ به طور کلی اب و هوای کشور پرتغال به داشتن آب و هوای مدیترانه ای معروف است، با این حال، نواحی ساحلی کشور پرتغال به لطف نسیمی که از اقیانوس اطلس می‌وزد خنک تر از قسمت های داخلی این کشور است.

در بخش شمالی پرتغال دومین شهر بزرگ پورتو قرار دارد که بر روی رودخانه دوئورو نشسته است و برای تورهای مزه شراب و تاکستان عالی است؛ درجه حرارت در شمال پرتغال خفیف تر از کسانی که در Algarve در جنوب تجربه می‌کنند و این بدان معنی است که این مقصد ایده آل برای کسانی که در طول تابستان به این کشور سفر می‌کنند؛ در بخش شمالی پرتغال که تاثیرات اقیانوس اطلس بیشتر است زمستان های سردی را ممکن است تجربه کنید؛هر چه به سمت قسمت های جنوبی تر کشور پرتغال بروید به دلیل تاثیرات سیستم هوایی افریقا واقیانوس اطلس اب و هوای مدینترانه ای ،گرم وخشک را بیشتر احساس می‌کنید.

لیسبون یکی از ملایم ترین شهرهای اروپا است، تابستان ها گرم، گهگاه گرم، و زمستان ها ملایم هستند؛ و بیشتر باران را در فصل زمستان دارد؛ل یسبون در طول ماه های زمستان محل بسیار دلپذیری برای بازدید است که میانگین دمای آن در طول ماه های ژانویه حدود ۱۱ درجه سانتی گراد است، در ماه های مرطوب مانند نوامبر میانگین بارش 128mm می‌باشد؛ با این حال متوسط بارش در فصل تابستان4mm  است.

10تا از بهترین غذاهای کشور پرتغال

در این مطلب به 10تا از بهترین غذاهای کشور پرتغال می‌پردازیم:

  • Pastel de neta: یکی از خوشمزه ترین غذاهای پرتغالی محسوب می‌شود؛ ان ها از لیسبون سرچشمه می گیرند
  • Bacalhau à Braga : باکالهاو خشک و شور، غذای ملی پرتغال است، اگرچه گفتن غذای ملی کمی گیج کننده است زیرا واقعاً یک دستور برای باکالهاو وجود ندارد؛ بیش از 365 روش مختلف برای پختن باکالهاو وجود دارد
  • Piri-piri chicken: مرغ پیری پیری ، غذایی که ریشه در مستعمرات پرتغالی در آفریقا دارد، اما معروف از Guia در آلگاروه است
  • Caldo verde یک سوپ ساده است که حاوی کلم پیچ خرد شده، پیاز، سیب زمینی، سیراست؛ منشا آن از شمال پرتغال است
  • Arroz de Marisco : یک غذاهای دریایی غنی است که از ماهی و برنج تشکیل شده است
  • Cataplana: شامل اختاپوس و سیب زمینی می‌باشد،این غذا از آلگاروه سرچشمه می گیرد
  • Leitão : یک خوک کبابی است؛ این یکی از غذاهای گیاه خواری پرتغال است اما بسیار خوشمزه است
  • Polvo à lagareiro : پولوآلاگاریرو اختاپوس یک ماده محبوب در پرتغال است و پرتغال غذاهای بسیار خوبی بر پایه اختاپوس دارد
  • پورکو پرتو mista de porco preto Porco Preto  یک  نوع غذا از خوک است که در اسپانیا و پرتغال یافت می شود
  • Sardines:یک غذایدریایی است ؛ ساردین کبابی یکی از اساسی ترین غذاهای پرتغالی است

در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی راجب اطلاعات کشور پرتغال به شما ارائه کنیم؛ برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با همکاران ما در موسسه مهاجرتی رجبی، می‌توانید با شماره های زیردرارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *