اطلاعات کشور هلند (Netherlands) در صورتی که قصد مهاجرت یا سفر به کشور گلها را دارید، موردنیاز شما خواهد بود. هلند، یکی از کشورهای اروپایی است که هر ساله مقصد گردشگران و مهاجران زیادی است. این کشور با جمعیتی 17.1 میلیونی و اکثریت تحصیل‌کرده، از سرانه‌ی درآمدی بالایی برخوردار است.

هلند که در شمال غرب اروپا واقع شده، دارای مساحت 41528 کیلومتر مربعی بوده و شهر آمستردام پایتخت آن است. این کشور پست و هموار، از طرف شرق با کشور آلمان، از سمت جنوب با کشور بلژیک و با بریتانیا از سمت غرب، از طریق دریا همسایه است.

یکی از دلایل مهاجرت به هلند، کشاورزی و صنعت پیشرفته آن است. این منطقه جغرافیایی بیش از دو سوم بازار گل جهان را در دست گرفته و به سرزمین گلها شهرت یافته است.

از شهرهای مهم کشور هلند می‌توان به روتردام، لاهه، اوترخت و آیندهوون، اشاره کرد. نظام سیاسی هلند پادشاهی مشروطه‌ است و واحد پول کشور هلند، یورو می‌باشد. اگر شما هم قصد سفر به این کشور را دارید، پس باید اطلاعات کشور هلند را در زمینه‌های مختلف دریافت نمایید.

در طی قرون دهم تا بیستم در هلند، دین تحت سلطه‌ی مسیحیت بود. اما پس از قرن بیست، نمودار مذهب با روندی نزولی روبرو شد. البته در این کشور حدود 5 در صد مسلمان زندگی می‌کنند. اگر شما هم برای تحصیل، مهاجرت، سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت در هلند به اطلاعات کشور هلند نیاز دارید، شرکت مهاجرتی رجبی سعی کرده تا اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهد.

نوع حکومت و ساختار سیاسی هلند

اطلاعات کشور هلند در مورد نوع حکومت و ساختار سیاسی هلند چگونه است؟ حکومت و نظام سیاسی در این کشور به شکل پادشاهی مشروطه است. به طوری که در هلند از ملکه یا شاه بعنوان رئیس حکومت یاد می‌شود، اما نقش خیلی تعیین کننده ای در رابطه با امور سیاسی ندارد و اکثر اختیارات را نخست وزیر در دست می‌گیرد. در کشور هلند، دو مجلس نمایندگان حضور دارند و نخست‌وزیر نیز به واسطه‌ی حزبی که توسط مردم بیشترین رای را آورده، در اننتخاباتی پارلمانی انتخاب می‌شود. نخست‌وزیر که رئیس دولت است، مهمترین نقش سیاسی را داشته، و وظیفه‌ی تشکیل حکومت برعهده اوست.

در کشورهلند سیاست به شکل شهری، استانی و همچنین کشوری اجرا می‌شود و بر اساس قانون اساسی سال 1814 هلند دارای یک مجلس بود، اما پس از انجام اصلاحات در سال 1815 میلادی (زمانی که بلژیک و هلند کشورهایی مستقل را شکل دادند)، تصمیم بر آن شد تا دو مجلس سنا (اعیان) و شورای ملی (عوام) تشکیل شود. مجلس سنا در این کشور شامل 75 عضو است که جهت دوره‌ای شش ساله، توسط هیئت مقننه‌ی استان‌ها انتخاب می‌شوند. اگر شما هم به اطلاعات کشور هلند علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم موسسه مهاجرتی رجبی را دنبال نمایید.

در حالی که مجلس شورای ملی حق اصلاح لوایح را دارد، مجلس سنا این ویژگی را نداشته و تنها نظرات کلی راجع به لوایح مجلس را می‌تواند ابزار کند. مجلس شورای ملی (عوام) کشور هلند شامل 150 نماینده است که از طریق رای مستقیم مردم، برای فعالیتی 4 سال انتخاب می‌شوند. به طور کلی در این کشور فعالیت احزاب آزاد اعلام شده و بیشتر از هفتاد حزب سیاسی در هلند فعالیت دارند. حزب‌های دموکرات مسیحی، سوسیالیست، سبزها و سوسیال دموکرات کارگران و لیبرال از مهمترین احزاب این کشور هستند.

در کشور هلند انتخاب اعضای شورای ‌شهر براساس رای مردم تعیین شده، در حالی که شهردار توسط نخست‌وزیر و دولت مرکزی انتخاب می‌شوند. هزینه‌های هر یک از استانها هم به واسطه مالیاتی که از مردم همان منطقه گرفته می‌شود، تامین خواهد شد، ولی این مورد، قطعی نیست و در بسیاری از موارد بودجه استانها با تشخیص دولت مرکزی ممکن است کاهش  و یا افزایش یابد. در ادامه اطلاعات کشور هلند را در مورد برخی حزبها بررسی می‌کنیم.

حزب دموکرات مسیحی

این حزب در سال 1977 تشکیل شد و از آن زمان تا به حال حزب دموکرات مسیحی هلند در تمام دولتهای شکل گرفته در هلند به غیر از سه دولت، شرکت داشته است. از 18 مه 2012 سیبراند فون هرسما بوما، رهبر آن بوده ‌است.

حزب سوسیال دموکرات کارگران

رهبر حزب کارگر هلند، معاون نخست وزیر، لودیک آشر است. این حزب از 5 نوامبر 2012 در ائتلاف با حزب مردم برای آزادی و دموکراسی در شکل‌گیری کابینه روته دوم شرکت داشت.

اطلاعات کشور هلند

فرودگاه‌ها و خطوط هوایی مهم هلند

یکی از اطلاعات کشور هلند اطلاع از فرودگاهها و خطوط هوایی مهم هلند است.

همانطور که بیان شد، پایتخت کشور هلند شهر آمستردام است و بزرگترین فرودگاه این کشور یعنی اسخیپهول که جزو بزرگترین فرودگاه‌های اروپا هم هست در شهر آمستردام واقع شده است. فرودگاه‌های کوچکتر هلند (از لحاظ برنامه زمانبندی و حجم انتقال مسافرین)، شامل فرودگاه‌های روتردام دی‌هیگ، آیندهوون، خرونینگن ایلده و ماستریخت آخن می‌بااشند. البته فرودگاه‌های ایپن‌بورخ و والهافن، فرودگاه‌هایی نظامی بوده‌اند که در حال حاضر تعطیل می‌باشند. سفر به هلند نیازمند دریافت اطلاعات کشور هلند در خصوص پروازها و فرودگاه‌ها است، شرکت مهاجرتی رجبی در این رابطه راهنماییهای مفیدی دارد.

فرودگاه اسخیپهول آمستردام

فرودگاه اسخیپهول (Schiphol) آمستردام، یازدهمین فرودگاه بزرگ جهان با تعداد مسافرین بالا است. پایه‌های این فرودگاه در سال 1916 در یک زمین کشاورزی در منطقه هاردلمیر بنا شد. فرودگاه اسخیپهول دارای قدمتی 100 ساله است که در سالهای اخیر بعنوان یکی از سه فرودگاه برتر جهان، اروپا و هلند شناخته شده است. اسخیپهول، فرودگاهی همگانی و مسافربری است که در بخش جنوب غربی شهر آمستردام واقع شده است و جزو پررفت و آمدترین فرودگاههای دنیاست. در این فرودگاه ترانزیت هوایی نیز انجام می‌شود و تعداد زیادی از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا (از لحاظ ترانزیت بار) از طریق همین فرودگاه انجام می‌شود.

اطلاعات و خطوط هوایی اصلی

  • کورندون داچ ایرلانز (Corendon Dutch Airlines)
  • دلتا ایر لاینز (Delta Airlines)
  • کی ال ام (KLM)
  • KLM City Harper
  • مارتین ایر کارگو (Martinair Cargo)
  • تی یو آی ایرلانز (TUI Airlines)

فرودگاه ایندوهن

فرودگاه Eindhoven از جمله شلوغترین فرودگاه‌های شهری در هلند است و برخی از خطوط هواپیمایی کم‌هزینه اروپایی از جمله Ryanair،Transavia  و Wizz Air از ایندوهن بعنوان مقصد فرودگاهی در کشورهلند استفاده می‌کنند. این فرودگاه از آمستردام به نسبت دوراست و در 125 کیلومتری جنوب شرقی آمستردام قرار دارد.

فرودگاه بین‌المللی روتردام

فرودگاه بین المللی روتردام، به شهرهای روتردام و دی هیگ خدمت رسانی می‌کند و به همین خاطر فرودگاه روتردام دی هیگ هم خوانده می‌شود. فاصله فرودگاه روتردام با مرکز شهر چندان زیاد نیست، لذا می‌توان خود را به راحتی به مرکز شهر و یا هتل رساند. گزینه‌های حمل و نقلی این فرودگاه، اتوبوس، تاکسی و کرایه اتومبیل است.

فرودگاه خرونینگن ایلده

فرودگاه خرونینگن ایلده، فرودگاهی در شمال شرقی هلند، در 9 کیلومتری جنوب خرونینگی است، فرودگاهی همگانی و مسافربری که دارای یک باند فرود آسفالت است. طول باند فرودگاه 1800 متر می‌باشد و در شهر خرونینگن واقع شده است. فرودگاه خرونینگن ایلده در ارتفاع پنج متری از سطح دریا قرار گرفته است و تنها شرکتهای هواپیمایی BMI،Corendon  و Transavia  در دو باند این فرودگاه می‌توانند فرود آیند.

فرودگاه ماستریخت آخن

فرودگاهی در 9 کیلومتری ماستریخت و 28 کیلومتری شهر آلمان، دومین مرکز پروازهای باری در کشورهلند محسوب می‌شود.

سیستم حمل و نقل در هلند

سیستم حمل و نقل هلند (ov) openbaar vervoer و آمستردام به عنوان پایتخت کشور، یکی از بزرگترین سیستمهای حمل و نقلی در اروپا است. لذا اطلاعات کشور هلند در این زمینه نیز مورد نیاز است. در هلند انواع وسایل نقلیه‌ عمومی مثل مترو، تراموا، قطار، اتوبوس، اتوبوس آبی، تاکسی، خودروهای اشتراکی، دوچرخه و…وجود دارد که افراد با کمک این وسایل می‌توانند خیلی راحت و با هزینه‌ای ناچیز، تقریباً به تمامی بخشهای شهر و حومه سفر کنند. بطور کلی برای طی مسافتهای طولانی‌تر در هلند از قطار استفاده می‌شود و حمل و نقل عمومی منطقه‌ای و محلی که به شهرهای کوچکتر سرویس‌ می‌دهند، از طریق اتوبوس و در بعضی شهرها با مترو و تراموا انجام می‌شود.

 سه شهر بزرگ آمستردام، روتردام و لاهه همگی به سیستم‌ تراموا مجهز شده‌اند که می‌توانند با شهرهای خود نیز در ارتباط باشند. آمستردام و روتردام دارای چندین خط مترو هستند. متروی آمستردام پس از 15 سال ساخت، با هزینه‌ی 3.1 میلیارد یورویی در ماه جولای 2018 توسط خط جدید شمال-جنوب توسعه یافت. علاوه بر این، روتردام، لاهه و حومه‌های بین آنها به وسیله‌ی یک سیستم راه آهن بنام RandstadRail در ارتباطند و یک خط از سیستم مترو روتردام به ایستگاه مرکزی لاهه وصل می‌شود. اوترخت سیستم راه‌آهن خودش را دارد که به آن تراموا سریع گفته می‌شود و شهر را با نیووگین (Nieuwegein) و آی جیسلشتاین (IJsselstein) مجاور متصل می کند. آرنهم تنها شهر هلندی است که هنوز از سیستم اتوبوس ترولی بهره می‌برد.

با توجه به حجم زیاد آبراه‌ها در هلند، کشتیهایی را هم در حال فعالیت خواهید دید. در منطقه روتردام سرویس حمل و نقل عمومی اتوبوس آبی نیز فعال است.

بطور کلی اطلاعات کشور هلند در زمینه وسایل نقلیه عمومی به شکل زیر است:

  • Tram (تراموا): اتوبوسهای برقی‌ که بر روی ریل حرکت می‌کنند.
  • مترو
  • اتوبوسها
  • Train: قطارهای بین شهری
  • تاکسی: برای استفاده هزینه‌های بالایی را می‌طلبند.
  • تاکسی‌های اینترنتی: معروفترین آنها اوبر است و قیمت آن به مسیر انتخابی و این که چه زمانی از شبانه روز باشد، بستگی دارد ولی معمولا هزینه آن نصف هزینه‌ی تاکسیها می‌باشد.
  • دوچرخه: تقریبا در تمام جاده‌های هلند مسیر ویژه‌ی دوچرخه مشاهده می‌شود و حتی قوانین و چراغ راهنمایی مخصوص به خود را دارند.

بلیط های Train، Metro و Tram

یکی از مشکلات مسافرین، تهیه بلیط برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است، لذا اطلاعات کشور هلند در این باره را نیز باید کامل کرد. در هلند بلیطهای تک سفره، روزانه و همچنین ساعتی وجود دارد. اما کارتهای بلندمدتی که معمولا هزینه‌ی جابجایی با آنها کمتر می‌شود نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها هم استفاده نمایید.

کارت بی‌نام، کارت آبی رنگ یا Anonymous Card و کارت زرد رنگ یا Personal Card از جمله‌ی‌ کارتها می‌باشند که معمولا هزینه‌ها با کارت شخصی به نسبت کارت‌های بی نام، کمی ارزان‌تر می‌شود. کارت بی نام را می‌توان از ماشین‌های بلیط فروشی یا اطلاعات ایستگاه‌ها تهیه نمود اما کارت شخصی نیاز به سفارش دارد. کارت‌های شخصی را می‌تونید به کارت بانکی‌تان نیز متصل نمایید. بیزینس کارتها نیز نوع دیگری از کارتها هستند که معمولا شرکت‌ها برای کارمندانشان صادر می‌کنند. لذا اطلاعات کشور هلند در خصوص کارتهای مختلف، دیگر با مشکل مواجه نخواهید شد.

شرکت‌های حمل و نقل عمومی

  • R-Net: قطارهای بین شهری
  • NS: قطارهای بین شهری و شرکت اصلی راه آهن کشور هلند
  • RET: برای ترامواهای داخل شهری

تراموا و مترو برای شرکتRET ، ولی Train برای شرکتهای NS و R-Net می‌باشد.

انواع قطار بین شهری مربوط به شرکت NS در هلند

دو نوع قطارIntercity  و Sprinter در هلند وجود دارد که قطارهای Intercity سریعتر حرکت کرده و تنها در ایستگاه‌های ویژه‌ای توقف دارند، اما قطارهای Sprinter در تمام ایستگاه‌ها توقف خواهند داشت. قطارهای Thalys و ICE International هم قطارهای بین کشوری هستند که با این قطارها می‌توانید از هلند به آلمان، فرانسه، بلژیک و بقیه کشورهای اروپایی جابجا شوید.

اطلاعات کشور هلند

 اختلاف ساعت ایران و هلند

حال اختلاف ساعت ایران و هلند چقدر است؟ آیا اطلاعات کشور هلند در خصوص اختلاف ساعتها برای مسافرین موردنیاز است؟ می توانید در این رابطه با موسسه مهاجرتی رجبی مشورت نمایید. هلند در شمال غربی قاره‌ی اروپا قرار گرفته و سفر به کشور هلند و دیدن زیباییهای آن همواره برای گردشگران جذاب بوده است اما برای این که سفری به یاد ماندنی داشته باشید، باید حداقل کمی از هلند و اطلاعات کشور هلند بدانید. مساله‌ای که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که ایران با هلند چقدر اختلاف زمانی دارد؟ اصلا دلیل اختلاف زمانی بین کشورها در چیست؟ دانستن درمورد اختلاف زمانی کشورها بسیار مهم است، زیرا ممکن است با زنگی بی موقع مزاحمت برای دوست یا آشنایی ایجاد کنیم و یا تماسی ضروری به یک اداره یا دانشگاه را از دست دهیم و یا این که در انتخاب ساعت پروازها انتخاب مناسبی نداشته و دچار مشکل شویم.

اختلاف ساعات در مناطق مختلف جهان، به دلیل موقعیت جغرافیایی و زاویه‌ی تابش متفاوت خورشید است. این مسئله موجب شده تا زمانی که در نقطه‌ای روز است، در منطقه‌ای دیگر شب باشد. این تفاوت ساعتها در کشورهای مختلف، برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است و ممکن است بویژه در روزهای اول سفر، منجر به مشکلاتی برای شخص شده و سفر را تحت تاثیر خود قرار دهد. اختلاف ساعت ایران با آمستردام، پایتخت هلند در حدود دو ساعت ونیم است. پس اطلاعات کشور هلند را در خصوص ساعات کامل کنید.

شهرهای صنعتی هلند

شاید شما قصد اشتغال، ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری داشته باشید، پس اطلاعات کشور هلند در خصوص شهرها از اهمیت برخوردار است. شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات مهمی در رابطه با شهرهای صنعتی هلند در اختیار شما قرار خواهد داد.

روتردام

از جمله صنعتی‌ترین شهر‌های کشور هلند، شهر روتردام با جمعیتی در حدود 700 هزار نفر است. این شهر به خاطر داشتن بندری بسیار بزرگ و مهم، در هلند و اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر قصد سفر به روتردام را دارید، اطلاعات کشور هلند در رابطه با این شهر ضروری است.

شهر آیندهوون  

آیندهوون که در جنوب کشور هلند و در کنار رودخانه دامل واقع شده، یکی از بزرگترین شهرهای کشور هلند است. شرکت فیلیپس از همین شهر متولد شده، و همچنین پسر موسس شرکت فیلیپس، بنایی یادبود را در نزدیکی این شرکت ساخته است. از آنجا که نقاش معروف، ونگوک، در روستایی به نام نوئن که به شهر آیندهوون نزدیک بوده است، زندگی می‎‌کرده، آیندهوون، وینست ونگوک لقب گرفته است. این روستا که در 8 کیلومتری شمال شرق آیندهوون قرار دارد، در حال حاضر به روستای ون‌گوک شهرت یافته و منزل شخصی این نقاش یکی از جذابیتهای توریستی برای این منطقه محسوب می‌شود. آیندهوون به عنوان یکی از نیروگاههای صنعتی هلند و همچنین شهری دانشگاهی شناخته می‌شود.

ماستریخت

ماستریخت در بخش جنوبی کشور هلند قرار دارد و از جمله قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است. قدمت ماستریخت به دوره رومی‌ها برمی‌گردد و دارای جمعیتی بیش از 200 هزار نفر است. این شهر مرکز استان لیمبورگ، که در دو طرف رودخانه‌ی ماس توسعه یافته، می‌باشد. لذا یکی از امتیازات این منطقه وجود رودخانه ماس است که موجب صنعتی شدن این نقطه و آسان شدن تبادلات کالایی با بلژیک، هند و آلمان شده است. همچنین به خاطر موقعیت استراتژیک شهر ماستریخت، یک پادگان نظامی نیز در آن ایجاد شده است. ماستریخت قدیمی‌ترین شهر هلند، پس از نایخمن است، به همین خاطر اکثر آثار باستانی و ملی هلند در این منطقه قرار گرفته است.

دِلفت

شهر دلفت در استان هلند جنوبی و در نزدیکی شهرهای روتردام و لاهه واقع شده است. این شهر به خاطر سفالگری خاص دلفت، دانشگاه صنعتی آن و نقاش بزرگ، یوهانس ورمر معروف شده است. این شهر جهت تحقیقات خود در زمینه‌های گسترده‌ای از فیلدهای فنی، از یک شهر کوچک سنتی به یک مقصد بین‌المللی بسیار فعال دانشجویی تبدیل شده است. دلفت در سده‌ی نوزدهم به شهری صنعتی تبدیل شد و ترکیبی دیدنی از معماری قرون وسطایی، جوامع چند فرهنگی، غذاهای بین‌المللی و نوآوری‌هایی پیشرفته می‌باشد.

آب و هوای هلند

برخورداری از اطلاعات کشور هلند در خصوص آب و هوا نیز مهم است. در رابطه با آب و هوای هلند می‌توان گفت که در این کشور می‌بایست هر لحظه‌ منتظر بارش باران بود. بطوری که بارش باران در کشورهلند اتفاقی همیشگی است و حتی احتمال بارش باران‌هایی سهمگین هم وجود دارد و سالانه 79 سانتیمتر بارندگی گزارش می‌شود. به طور کلی آب و هوای کشور هلند، مرطوب و بحری است و دارای تابستانهایی معتدل و زمستانهایی سرد است. در این کشور شما شاهد باد و باران در اکثر روزهای سال خواهید بود. جولای و آگوست دو ماه پر باران‌ کشور هلند است. البته ماه مارس را خشک ترین ماه سال در این کشور می‌توان به حساب آورد.

کشور هلند شامل سرزمینهایی پست است، لذا وزش باد، به ویژه در فصول تابستان و زمستان برای توریستها تاحدودی ناخوشایند خواهد بود. این بادها در بخشهای ساحلی خیلی پرقدرت‌تر هستند. شاید دلیل یکنواخت و کسل‌کننده بودن آب و هوای این کشور برای اکثر غیرهلندی‌ها، همین هوای بارانی و بادها باشد.

بهار، تابستان، پاییز و زمستان هلند

اطلاعات کشور هلند در مورد فصل ها چگونه است و کدام فصل برای مسافرت به این کشور مناسب است؟

به طور کلی هوا در فصل بهار دلچسب و مرطوب، به همراه بارانهایی غیرقابل پیش بینی است. در بهار هوای هلند به تدریج گرمتر می‌شود، لذا اگر قصد سفر به هلند را دارید، می‌توان گفت که فصل بهار زمان بسیار مناسبی جهت سفر به این کشور است و بسیاری از توریست‌ها هم این فصل را برای بازدید از زیباییهای هلند انتخاب می‌کنند.

به گفته‌ی بسیاری از توریستها و مهاجرین، فصل تابستان، یکی از جذاب‌ترین فصول برای هلند است. در این فصل هوا معتدل بوده و شما گرمایی آزاردهنده را احساس نخواهید کرد. در این فصل شما می‌توانید از پیاده‌روی در پارک‌ها و همچنین قایق‌سواری در مسیر رودخانه‌ها و کانالهای آبی شهر‌های مختلف کشور هلند لذت ببرید.

معمولا هلند زمستان‌هایی بارانی دارد اما میزان بارشها به شدت پائیز نیست. در اواخر فصل زمستان هوا به تدریج گرم شده و به استقبال بهار می‌رود. البته وزش بادهایی به نسبت شدید ممکن است باعث سردشدن هوا شود، اما این سرما زودگذر است. در این فصل علاوه بر این که شاهد آب و هوای مناسبی هستید، می‌توانید جشن‌های رسمی و بسیار جذاب این کشور را نیز مشاهده نمایید. لذا در صورت سفر به این کشور بهتر است اطلاعات کشور هلند در خصوص شرایط آب و هوایی را مورد بررسی قرار دهید.

10 تا از بهترین غذاهای هلند در اطلاعات کشور هلند

در این بخش با 10 تا از بهترین غذاهای هلند آشنا می‌شویم.

خوراکی ها بخش بزرگی از فرهنگها را می‌سازند، لذا اطلاعات کشور هلند در این زمینه نیز مهم است. فرهنگ آشپزی کشور هلند همانگونه که توانسته در کشورهای دیگر رخنه کند، از کشورهای همسایه‌اش نیز بهره برده است. اما این کشور دارای غذاها و خوراکیهای بسیار خوش طعمی است که توانسته ذائقه‌های زیادی را به خود جلب کند.

1.هائودسه کاس (Goudse Kaas)

هائودسه کاس که در بین هلندی‌ها خیلی محبوب است، همان پنیر پنیر گوداست. این پنیر خامه‌ای، از جمله پرفروشترین موادغذایی در کشور هلند است و در وعده‌های روزانه مردم هلند، دارای جایگاه ویژه‌ای است. در هلند، پنیرها برحسب سن‌شان دسته بندی می‌شوند. پنیرهایی که بیش از یکسال از سنشان گذشته باشد را پنیرهای کهنه می‌گویند. کهنه شدن پنیرها باعث می‌شود تا طعمی تند و کاراملی بگیرند.

2. پوفروچس (Poffertjes)

پوفرچس پن کیک‌های کوچک و نرمی هستند که از آرد گندم سیاه و خمیر ترش تهیه شده‌اند. این شیرینیها در تابه‌هایی مخصوص، با عمقی کم درست می‌شوند و معمولاً برروی پوفرچسها کمی پودر قند یا کره می‌ریزند.

3. شاه ماهی هلندی (Hollandse Nieuwe Haring)

یکی از غذاهای سنتی هلندی، شاه ماهی هلندی است که لازم است تا هر گردشگری که به این کشور سفر می‌کند، حداقل یک‌بار آن را امتحان کند. این غذا را با شاه ماهی خامی که با قطعات پیاز طعم دار شده است، درست می‌کنند. این غذا را می‌توان به شکل خام صرف کرد که البته گاهی هم آن با نان می‌خورند.

4. پای سیب (Appeltaart)

اصیل‌ترین شیرینی پای سیب را می‌توان در هلند چشید. معمولا خمیر این نوع شیرینی را به شکل طرح سبد درست می کنند. پای سیب را با سیب، دارچین، آبلیمو و شکرطعم دار می کنند.

5. سوسیس دودی (Rookworst)

این سوسیس با گوشت چرخ کرده‌ی مخلوط با نمک و ادویه‌جات درست می‌شود. سوسیس را می‌توان به تنهایی و همچنین با غذاهایی مثل تاس کباب امتحان کرد.

6. اشتروپ وافل (Stroopwafels)

اشتروپ وافل به نوعی شیرینی کاملا خشک و خوشمزه گفته می‌شود که برای نخستین در قرن 18 میلادی، در شهر خائودا پخته شد و تا سال 1870 این نوع شیرینیها تنها در خائودا درست می‌شدند. این وافلها از لایه‌هایی از کرم نازک به همراه شیره‌ی چسبناکی که بین‌شان است، تهیه می‌شوند.

7. بیتر بالن (Bitterballen)

معمولا کوفته‌های خوشمزه‌ی گوشتی در آرد سوخاری غلتانده شده و با یک مخلوط چسبناک از گوشت گوساله‌ی خرد شده، آب گوشت، کره، آرد، سبزیهای معطر و ادویه‌جات پر می‌شوند. معمولاً این غذای خوشمزه را با سس خردل می‌خورند.

8. کوفی فکی یرت (Koffie Verkeerd)

به نسخه ی هلندی کافه لاته، کوفی فکی یرت گفته می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه، از قهوه داغ و مقدار زیادی شیر گرم تهیه می‌شود.

9. کروکت  (Kroket)

این غذا رولی است که با مواد گوشتی پر، و با پودر کنتاکی پوشانیده می‌شود. کروکت را در روغن سرخ می‌کنند. داخل کروکت‌های سنتی را با گوشت گاو و یا گوسفند پر می‌کنند، ولی امروزه آشپزهای هلندی از سایر مواد مثل فیله مرغ، میگو و یا سبزیجات نیز استفاده می‌کنند.

10. استمپوت  (Stamppot)

یکی از غذای هلندی که معمولا در زمستان و برای وعده‌ی شام سرو می‌شود، استمپوت است. استمپوت شامل پوره سیب زمینی همراه با سبزیجات پخته شده مثل هویج، شلغم، کلم بروکلی، پیازچه و کلم پیچ بوده که سوسیسی بزرگ روی آن قرار می‌گیرد.

کشور هلند کشوری قدرتمند و فعالیت‌های سیاسی این کشور براساس جدیدترین اصول و با رضایت مردم به جلو می‌رود. لذا رضایت مردم، مهمترین هدف در هلند است. سیاست‌های فرهنگی در این کشور به گونه‌ای است که دولت دخالتی در ارزیابی‌های هنری و علوم نداشته و افراد می‌توانند با فرهنگ و علوم گوناگون به رشد خوبی دست یابند. اگر شما هم قصد مسافرت و مهاجرت به هلند را دارید، موسسه مهاجرتی رجبی با شعبه‌هایی در شیراز و تهران به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات کشور هلند را به صورت کامل دریافت نموده و گامهایی محکمتر به سمت مقصدتان بردارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *