اطلاعات کشور لهستان بسیار گسترده است و دارای موضاعات بسیار زیادی می باشد، بی شک جمع آوری اطلاعت قبل از سفر به یک کشور از اهمیت بسیار بالای برخودار است. با شناخت بهتر کشور می توانیم خود را بهتر برای ورود به آن آمده کنیم. پس اگر قصد مهاجرت به لهستان را دارید و می خواهید همه چیز را در مورد این کشور زیبا بدانید حتما تا پایان این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید.

لهستان کشوری زیبا و خاص است که به عنوان چهارراه جغرافیایی و فرهنگی اروپای شرقی عمل می کند. لهستان با مساحت 312679 کیلومتر مربع هفتمین کشور پر جمعیت اروپا است. جمعیت لهستان بیش از 38.5 میلیون نفر است. جالب است بدانید نام واحد پولی کشور لهستان زلوتی می باشد که در زبان لهستانی به معنای طلا یا سکه است. این کشور زیبا با هفت کشور همسایه است که در ادامه آنها را نام می بریم.

  • آلمان (غرب)
  • جمهوری چک و اسلواکی (جنوب)
  • اوکراین، بلاروس و لیتوانی (شرق)
  • روسیه (شمال)

مذهب و دین بخش مهمی از زندگی لهستانی است که باید حتما در اطلاعات کشور لهستان بدانید. در این کشور اکثریت جمعیت یعنی حدود 87 درصد کاتولیک رومی هستند. آب و هوا در کشور لهستان معتدل است. میانگین دمای تابستان از 20 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد متغییر است. هر چند زمستان های این کشور سرد است و میانگین آن از 3 درج سانتیگراد در شمال غربی تا 8- درجه سانتیگراد در شمال شرقی متغییر است.

می توانید برای کسب اطلاعات کشور لهستان تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نوع حکومت و ساختار سیاسی لهستان

در اطلاعات کشور لهستان آمده است که این کشور یک جمهوری نماینده دموکراتیک پارلمانی با نظام سیاسی مبتنی ر قانون اساسی لهستان در سال 1997 است. در این کشور قدرت اجرایی در دست رئیس جمهور و نخست وزیر است. رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت عمل می کند، در حالی که خست وزیر رئیس دولت است. قوه مقننه از دو مجلس سنا با 100 عضو و سجم با 460 عضو تشکیل شده است. شبعه قضایی توسط یک دادگاه عالی و یک دادگاه قانون اساسی اداره می شود.

پس از جنگ لهستان قانون اساسی دولت سوسیالیستی در سال 1952 اجرایی شد، اما این قانون بارها اصلاح شد. یکی از مهم ترین این اصلاح ها در سال 1989 اتفاق افتاد درست زمانی که اصلاحات قانون بین دولت انجام شد. برخی دیگر از اصلاحات اضافی در همان سال و توسط قوه مقننه به تصویب رسید، این موارد شامل تضمین تشکیل آزادانه احزاب سیاسی و بازگرداندن نام رسمی دولت به جمهوری لهستان بود.

اطلاعات کشور لهستان

احزاب سیاسی در لهستان

در اطلاعات کشور لهستان آمده است که این کشور از سال 1918 دارای یک سیستم چند حزبی با رقیب های مختلف است. در این راه احزاب منفرد نمی توانند به تنهایی قدرت را به دست بگیرند و معمولا با احزاب دیگر برای تشکیل دولت های ائتلافی همکاری می کنند. گذار از یک رژیم کمونیستی تک حزبی به لیبرال دموکراسی و کثرت گرایی منجر به رشد قارچ گونه احزاب سیاسی جدید در اوایل دهه 1990 شد. پس از اولین انتخابات پارلمانی آزاد در سال 1990، کرسی های سجم بین بیش از ده ها حزب مختلف تقسیم شد.

افزایش تعداد این احزاب از سمت بسیاری از افراد به عنوان مانعی برای ایجاد دولتی با ثبات شناخته شد لذا در سال 1993 انتخاباتی تشکیل شد و تعداد این احزاب کاهش پیدا کرد. امروزه محبوب ترین احزاب در کشور لهستان به شرح زیر می باشند.

  • متحد و عدالت
  • حزب جمهوری
  • تجدید
  • لهستان متحد

نکته دیگر این است که امروزه احزاب سیاسی در این کشور به دو جناح چپ و راست تقسیم می شوند. سمت چپ عموما تحت تسلط کمونیست های سابق که به سوسیال دذموکرات تبدیل شده اند، بوده است. جناح راست عمدتا از فعالان و حامیان همبستگی (سابق) تشکیل شده است، اما از ابتدا اختلاف عمیقی را تجربه کرده است و نسبت به چپ انسجام کمتری را نشان داده است. این جناح قادر به تولید یک بلوک واحد نبود که بتواند جلوی انسجام واحد چپ را بگیرد ولی با این حال از سال 1997 تا 2001 توانستند رای بیشتری را کسب کند.

برای کسب اطلاعات کشور لهستان با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

فردوگاه و خطوط هوایی کشور لهستان

یکی از مهم ترین موارد در هنگام کسب اطلاعات کشور لهستان بررسی فرودگاه ها و راه های هوایی این کشور است. همانطور که پیش از این نیز گفتیم لهستان یکی از بزرگ ترین کشور های اروپای مرکزی است و تقریبا برای تمامی بازدیدکنندگان جاذبه دارد. از کوه های تاتریس بلند آن در جنوب تا دریای بالیک در شمال، می توانید طبیعت زیبا، تاریخ، معماری و یک زندگی هیجان انگیز را در این کشور 38 میلیون نفری بیابید.

از نظر حمل و نقل هوایی، لهستان بسیار پیشرفته است. این کشور دارای فرودگاه های بین المملی مختلف، پرواز های بین قاره ای به آمریکای شمالی و آسیا، و چندین شرکت هواپیمایی است که پرواز های برنامه ریزی شده را به اکثر شهر های کشور انجام می دهد.

اگر به لهستان سفر می کنید و می خواهید ارزان ترین راه های سفر به این کشور را پیدا کنید پیشنهاد ما این است که با شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا از اطلاعات مشاورین حرفه ای این شرکت در مورد کشور لهستان بهره ببرید و بتوانید آخرین اطلاعات کشور لهستان را به دست آورید.

فرودگاه های بین المللی در کشور لهستان

  1. ورشو شوپن

این فرودگاه یکی از بزرگ ترین فرودگاه ها در لهستان است. ورشو بیشترین تعداد پرواز های بین المللی را به کشور دریافت می کند و همچنین مرکز اصلی شرکت هواپیمایی ملی است. این فرودگاه با قطاری به شهر متصل می شود که در فرودگاه توفق می کند و تا مرکز شهر 20 دقیقه فاصله دارد.

  • ورشو مودیلن

فرودگاه ورشو مودیلن دومین فرودگاهی است که به پایتخت لهستان خدمت رسانی می کند و بیشتر توسط خطوط هوایی کم هزینه اداره می شود. از مرکز شهر کمی دور است اما اگر می خواهید پرواز کم هزینه ای به کشور لهستان داشته باشید بهترین گزینه است.

  • کراکوف

فرودگاه کراکوف یکی از بزرگ ترین فرودگاه های لهستان است و به بخش وسیعی از جنوب لهستان خدمت رسانی می کند. به غیر از اتوبوس و تاکسی، از طریق راه آهن به مرکز شهر متصل است. از فرودگاه کراکوف می توانید به مکان های مهمی مانند آشویتس، ویلیچکا و زاکوپان نیز برسید.

حتما قبل از سفر و مهاجرت به لهستان با شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات کشور لهستان را کسب کنید.

سیستم حمل و نقل در کشور لهستان

شهر های لهستان سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده ای را ارائه می دهند. هر شهر بزرگ و متوسط دارای یک شبکه اتوبوس جامع است. در حالی که برخی از شهر ها دارای سیستم ترامواج (ترموا) هستند. در این کشور ورشو تنها شهری است که مترو دارد. حمل و نقل عمومی معمولا همه روزه از ساعت 5 صبح تا ساعت 11 شب کار می کند. جدول زمانی معمولا در ایستگاه ها ارسال می شود اما زیاد به آن دقت نکنید. با دانستن اطلاعات کشور لهستان می توانید به راحتی سیستم حمل و نقل مناسب را در کشور لهستان پیدا کنید.

در کشور لهستان هر شهر دارای سیستم بلیط و کرایه کمی متفاوت است، بنابراین آماده باشید که تماشا کنید مردم محلی چه می کنند و به همان طریق عمل کنید. هر چند اکثر شهر ها دارای سیستم کرایه هستند. در طول مدت سفر، با یک بلیط استاندارد 60 دقیقه ای حدود 3 زلوتی باید هزینه کنید. ممکن است بلیط های کمی ارزان تر برای سواری های کوتاه تر (20 تا 30 دقیقه) و بلیز های گران تر برای سفرهای طولانی تر (90 دقیقه) در دسترس است.

مسافرانی که از اتوبوس، تراموا و مترو استفاده می کنند موظفند بلیط تایید شده را به بازرس بلیط حمل و نقل عمومی شهری که خود را به مسافران معرفی کرده است نشان دهند. یکی دیگر از راه های حمل و نقل در کشور لهستان استفاده از تاکسی ها می باشد. تاکسی ها خیلی گران نیستند؛ کرایه روزانه تاکسی معمولا 8 زلوتی در هر کیلومتر است، چند این قیمت در شب و یا آخر هفته کمی بالاتر می باشد.

اختلاف ساعت ایران و کشور لهستان

اختلاف زمانی یکی دیگر از موارد مهم هنگام کسب اطلاعات کشور لهستان می باشد. همانطور که می دانید هر بخش از زمین دارای زمان بندی مختلفی است لذا بهتر است قبل از سفر به یک کشور اطلاعاتی در مورد اختلاف ساعت کشور خودتان با کشور مقصد کسب کنید.

ساعت تهران 2 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از ساعت ورشو در لهستان می باشد.  برای مثال اگر ساعت 7 صبح به لهستان پرواز داشته باشید حدودا ساعت 4.30 در ورشو فرود می آیید.

شهر های صنعتی کشور لهستان

ظهور لهستان به عنوان یکی از مکان های برتر در نقشه خدمات تجاری جهانی به عنوان مکانی قابل اعتماد و با ثبات برای انجام تجارت شناخته شده است. این کشور اکنون بخشی از شبکه روابط فرامرزی بین شرکت های بین المملی و شرکت های لهستانی است که خدمات تجاری ارائه می دهد. معمولا شرکت ها متوجه می شوند که داشتن یک دفتر در لهستان یک مزیت رقابتی است و پتانسلی رشد آنها را افزایش می دهد.

در ادامه به برخی از شهر های صنعتی کشور لهستان اشاره می کنیم.

کراکوف

پایتخت سابق لهستان، شهر چند فرهنگی در حال رونق است. همچنین ارتباط خوبی با شهر های بزرگ همسایه دارد و همانطور که پیش از این نیز گفتیم دارای یک فرودگاه بین المملی است. حدود 50 شرکت بزرگ چند ملیتی در این شهر وجود دارد. به عنوان مثال گوگل، ای بی ام و…

ورشو

پایتخت و همچنین پایتخت تجارت لهستان است. این شهر با 1.7 میلیون ساکن بزرگ ترین شهر لهستان و مرکز تجاری معتببر اروپای شرقی است. شما در اینجا طبقه متوسط را پیدا خواهید کرد که پول کافی برای خرید عجیب ترین ایده های شما را دارند. این شهر به عنوان یکی از بهترین شهر ها برای زندگی شناخته شده است.

لودز

این شهر به خاطر جامعه دانشگاهی و همچنین صنعت در حال توسعه در شهر و اطراف آن به خوبی شناخته شده است. لودز نزدیک به یک تقاطع بزرگ واقع شده است و از موقعیت جغرافیای خود سود می برد. شهر لودز همچنین انواع مختلفی انواع مختلفی از مشوق ها را برای سرمایه گذاران وردی، به ویژه برای کسانی که مایل به راه اندازی کسب و کار در منطقه ویژه اقتصادی لودز هستند فراهم می کند.

اطلاعات کشور لهستان

آب و هوای کشور لهستان

آب و هوای لهستان قاره ای است، با زمستان های بسیار سرد و اغلب زیر صفر درجه سانتی گراد و تابستان های گرم. آب و هوا در امتداد سواحل شمالی مشرف به دریای بالتیک ملایم تر است. در حالی که با رفتن به سمت جنوب، جایی که فاصله از دریا بیشتر است، به تردیج گرم تر و قاره ای تر می شود. برای کسب اطلاعات کشور لهستان در مورد فصول مختلف سال با ما همراه باشید.

زمستان

در زمستان از دسامبر تا فوریه، در سراسر کشور سرد است. دما در ژانویه در امتداد سواحل بالتیک تقریبا انجماد است و به تدریج به سمت جنوب و شرق کاهش می باید.زمین اغلب از دسامبر تا اواسط مارس پوشیده از برف است، اگر چه بارش برف معمولا بسیلر زیاد نیست. با این حال آب و هوا در زمستان می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. معمولا آسمان خاکستری است، دما در حدود یخندان یا چند درجه پایین تر است و برف ملایمی می بارد.

بهار

از مارس تا می، در ابتدا سرد و در اوایل آوریل ممکن است امواج سرد دیر هنگام همراه با بارش برف وجود داشته باشد. در آوریل و اوایل ماه مه روزهای سرد با اولین روزهای گرم جایگزین می شوند و در اواسط ماه مه هوا به تدریج دلپذیر می شود.

تابستان

از ژوئن تا آگوست ملایم یا به طرز دلپذیری گرم است. ماینگین دمای روزانه 17.19 درجه سانتی گراد است. سواحل بالتیک که در زمستان معتدل ترین منطقه بود در تابستان به خنک ترین منطقه تبدیل می شود. تابستان در لهستان بارانی ترین فصل است، علاوه بر این ممکن است طوفان و رعد و برق در بعد اظهر اغلب در مناطق داخلی و حتی بیشتر در نزدیکی کوه های سودت و تاترا در جنوب رخ دهد.

در ماه جولای به طور متوسط 10 روز در سواحل شمالی، 11 روز در ورشو و 12 روز در جنوب باران می بارد. همچنین در تابستان برخی روز های آفتابی جود دارد که ممکن است گرم باشد. به ویژه زمانی کهد جریان های گرم از جنوب شرقی وارد می شود.

پاییز

در پاییز از سپتامبر تا نوامبر دما به سرعت کاهش می یابد، اما نیمه اول سپتامبر هنوز خوشایند است، پس از آن هوا سرد و کسل کننده می شود.

حالا می توانید با دانستن اطلاعات کشور لهستان در مورد دما لباس مناسب را هنگام سفر به این کشور انتخاب کنید. تنها دقت کنید که در چه فصلی قصد سفر و یا مهاجرت دارید تا بتوانید مناسب ترین تشریفات را به کار ببندید.

10 تا از بهترین غذاهای کشور لهستان

غذاهای لهستانی به لطف فرهنگ غذایی این کشور که به اندازه سایر کشور های اروپایی غنی است، اغلب به یکی از نکات غیر منتظره سفر به لهستان محسوب می شود. بسیاری از بهترین غذاهای لهستانی سرشار از طعم، کالری و غنی از گوشت هستند. در اینجا به 10 تا از بهترین غذاهای لهستان اشاره می کنیم که نباید به هیچ عنوان از دست بدهید.

پیروگی

این غذا کوفته های حلالی شکل هستند که می توان آنها را آبپز و یا سرخ کرد. پیروگی ها معمولا شکم پر هستند و با مواد مختلف نظیر کلم، قارچ، سیب زمینی، پنیر و انواع گوشت پر می شود. همچنین انواع شیرین پیروگی ها نیز غیر معمول نیست و پر طرفدار ترین آنها با پنیر، کمکش و میوه پر می شود.

بیگو

این خورش بر پایه کلم یکی از ضروریات میز کریسمس هر خانواده لهستانی است. معمولا از کلم تازه و انواع مختلف گوشت ریز شدهو تعداد زیادی سبزی و ادویه جات مانند برگ بو، میخک، جوز هندی و… تشکیل می شود.  انواع گوشت ها هنگام پخت این غذا ضروری است و هر چه تعداد گوشت های مصرف شده بیشتر باشد طعم و مزه غذا بهتر خواهد شد.

پنکیک سیب زمینی کلاسیک

این غذا از ترکیب تخم مرغ، سیب زمینی رنده شده و پیاز درست می شود. سپس در روغن سرخ می شود تا ترد شود. این پنکیک با انواع مختلفی از چاشنی ها مانند خامه ترش، سیر، سس سیب و… سرو می شود.

Barszcz

نوعی سوپ چغندر است که می توان آن را گرم و یا سرد سور کرد و معمولا با کوفته های کوچک پر از گوشت و یا کلم سرو می شود. دستور این غذا در خانواده های مختلف متفاوت است و سبزیجات مختلفی مانند گوجه فرنگیو یا هویج ممکن است به آن افزوده شود.

کبوتر های کوچک

این غذا یکی از بهترین غذاهای لهستانی که می توانید امتحان کنید و به شکل رول کلم است. این غذا گوشت چرخ کرده، پیاز خورد شده و برنج است که در برگ کلم پیچیده شده است و سپس در سس گوجه فرنگی پخته می شود. این غذای مقوی برای ناهار یا شام مصرف می شود.

Paczki

این غذا نوعی غذای اصلی لهستانی است که به دونات ما شباهت دارد ولی دارای سوراخ در وسط نیست. پاچزکی یک کره مسطح خمیر است که معمولا با مربای گل رز، پودینگ وانیلی یا شکلات پر شده و سپس سرخ می شود. آنها همچنین معمولا با پورد قند پوشانده می شود.

زورک

این غذا نوعی سوپ است که از ارد ترش شده تهیه می شود و معمولا حاوی تکه های سوسیس گوشت خوک و یک تخم مرغ آب پز است. در طول عید پاک خوردن این غذا بسیار معمول

می باشد و معمولا در یک کاسه و با نان سرو می شود.

فلاکی

نام این سوپ از ماده اصلی آن گرفته شده است. این سوپ خوشمزه معمولا دارای سبزیجات و گیاهان معطر است اما دستور غذایی ان در مناطق مختلف لهستان بسیار متفاوت است.

اوسپک

پنیر دودی است که از پیر گوسفند شور تهیه می شود. می توان از آن به عنوان یک ماده در غذاهای گوشتی  استفاده کرد و یا به تنهایی به عنوان میان وعده مصرف کرد.

کیلباسا

این غذای معروف لهستانی در هر منطقه دارای تنوع خاص خود است. اگر سری به لهستان زدید حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین اطلاعات کشور لهستان را به عرض شما همراهان همیشگی برسانیم.

اگر قصد کار و یا تحصیل در هلند را دارید حتما با موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید. این شرکت معتبر دارای دو دفتر در تهران و شیراز است و مدت هاست در زمینه مهاجرت فعالیت می کند. با این موسسه می توانید در کوتاه ترین زمان به سوال های خود پاسخ دهید و زندگی ای که همیشه آروزی آن را داشتید پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *