اطلاعات کشور سوئد در این مقاله در اختیار شما خوانندگان محترم قرار می گیرد تا با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید. سوئد کشوری بسیار زیبا و پیشرفته است که در شمال اروپا و شبه جزیره ی اسکاندیناوی قرار گرفته و پایتخت آن استکهلم است برای آشنایی بیشتر می توانید به کشور سوئد مراجعه کنید.

جمعیت سوئد حدود 10 میلیون نفر است این کشور سومین کشور بزرگ اروپاست که میراث فرهنگی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است به همین دلیل بسیاری از مهاجران این کشور را برای تحصیل ، اشتغال و زندگی انتخاب می کنند زبان اصلی و غالب مردم سوئد ، سوئدی ، انگلیسی ، فنلاندی است اما به دلیل این که کشوری مهاجرپذیر است ؛ امروزه زبان های کردی، ترکی، عربی، فارسی و سواحیلی از جمله زبان های رایج در سوئد به شمار می روند.

واحد پول کشور سوئد کرون است که معادل ۱۲/۰ دلار است دین اکثر مردم سوئد مسیحیت در شاخه پروتستان است البته حدود 5 درصد از مردم نیز به دین اسلام اعتقاد دارند همسایگان کشور سوئد از جنوب کشور دانمارک و دریای بالتیک ، از غرب کشور نروژ ، از شرق خلیج بوتنی و از شمال شرق کشور فنلاند هستند ما سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کشور سوئد را در ایم مقاله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و خوشحال می شویم تا در این سفر مجازی با ما همراه شوید.

اطلاعات کلی درباره کشور سوئد

کشور سوئد یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است که با وجود اینکه جزو سردترین کشورهای جهان محسوب می شود باز هم مهاجرت به این کشور به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و خوب آن بسیار رایج است این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است بنابراین نیاز به افرادی دارد که نیروی کاری کشور را تامین کنند.

شهر استکهلم در کشور سوئد یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در قاره اروپا محسوب می شود که از طرف دانشجویان نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است با توجه به اطلاعات کشور سوئد آموزش‌های دانشگاهی استکهلم در رشته پزشکی فوق العاده است بنابراین ما در موسسه مهاجرتی رجبی توصیه می کنیم اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارید شهر استکهلم  در کشور سوئد را انتخاب کنید.

عجایب کشور سوئد

آبریز گوتا یکی از بهترین شاهکارهای مهندسی در کشور سوئد است که در قسمت شمالی این کشور قرار دارد این آبریز 190 کیلومتر است ؛ علاوه بر این آبریز ، ۴۷ پل و  ۸۵ سد متحرک نیز وجود دارد شما می‌توانید با سوار شدن در کشتی ، از این راه آبی برای سیر وسفر استفاده کرده و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید.

جریزه زیبای جوگاردن یکی دیگر از عجایب کشور سوئد است که در شب کمی مخوف به نظر می رسد باغ وحش روباز این جزیره مشهور است و غذاهای خوش طعم محلی جزیره جوگاردن بسیار خوشمزه است و ارزش یکبار امتحان کردن را دارند این جزیره با مرکز شهر استکهلم فاصله دارد.

یکی دیگر از عجایب کشور سوئد سیگتونا می باشد که از قدیمی‌ترین و کوچک ترین شهرهای سوئد است این شهر بسیار کوچک است ؛ اما مغازه‌های هنری و رستوران‌های محلی متنوع و زیبایی دارد که هر توریستی را به خود جذب می کند ساختمان‌های این شهر دارای معماری بسیار عجیب می باشند.

پارک ملی آبیک سو یکی از مناطق بسیار زیبا با مناظر طبیعی در لاپلند است در این پارک ، کوهی با ارتفاع ۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا وجود دارد که بسیار تاریک است و گزینه خوبی برای ماجراجویان محسوب می‌شود همچنین این پارک یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن ماهی یخی است.

نوع حکومت و ساختار سیاسی سوئد

کشور سوئد یکی از قدیمی ترین حکومت های سیاسی دنیاست بر پایه سلطنت بنا شده است حکومت سوئد دارای فراز و نشیب هایی بوده است که سیر تحول حکومتی آن را تشکیل می دهد همان طور که در اطلاعات کشور سوئد آمده است این کشور در اوایل هزاره دوم میلادی با حاکمیت پادشاهی شکل گرفت در آن زمان پادشاه به عنوان فرمانده نیروهای نظامی تلقی می شد.

کشور سوئد در قرن های چهاردهم و پانزدهم نیز با سیستم سلطنتی اداره می گردید و پادشاه وقت توسط اشراف انتخاب می شد اشراف در آن دوران از قدرت و نفوذ زیادی در کشور سوئد برخوردار بودند اما این روند به تدریج توسط نیروهای بورژوازی و ملاکان تغییر کرد ؛ در نتیجه در قرن پانزدهم برای اولین بار مجلسی مرکب از نمایندگان چهار طبقه یعنی اشراف، روحانیون، بورژواها و زمین داران تشکیل شد.

اساس حکومت سیاسی سوئد از ابتدای تاسیس تا اوائل قرن 18 بر پایه سلطنت مطلقه بود اما پس از آن با تصویب اولین قانون اساسی که قدرت را میان پادشاه، وزرا و پارلمان تقسیم می کرد این حکومت به یک حکومت مشروطه سلطنتی تبدیل شد پس از آن  اختیارات پادشاه محدود گردید و بر اساس اطلاعات کشور سوئد قانون اساسی نحوه حکومت داری کشور سوئد را تعیین کرد.

در حال حاضر کشور سوئد حکومتی از نوع پادشاهی مشروطه دارد اما در واقع  پادشاه حالتی تشریفاتی داشته و این کشور توسط نخست وزیر و با نظامی پارلمانی و دموکراسی اداره می‌ گردد.

اطلاعات کشور سوئد
Stockholm, Sweden. Scenic summer sunset view with colorful sky of the Old Town architecture in Sodermalm district

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم سوئد

فرودگاه استکهلم آرلاندا بزرگ‌ترین فرودگاه کشور سوئد در شهر استهکلم و منطقه ماشتا است که شامل چهار ترمینال مسافربری اصلی و مجزا می باشد این فرودگاه یک فرودگاه بین المللی است که در 37 کیلومتری استهکلم قرار گرفته و به عنوان مرکز اصلی شرکت های هواپیمایی اسکاندیناوی ، نکست جت و شاتل هوایی نروژ شناخته شده است فرودگاه آرلاندا در سال 1959 تاسیس شد و در ابتدا تنها برای پروازهای آموزشی مورد استفاده قرار می گرفت اما به دلیل ترافیک های هوایی مسئولان کشور سوئد تصمیم گرفتند تا این فرودگاه را توسعه دهند.

بنابراین در سال ۱۹۶۲ این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه مسافربری فعالیت اصلی خود را آغاز کرد مسئولان وقت در آن زمان به دلیل ترافیک های هوایی در مناطق هوایی کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی و کوتاه بودن باند فرودگاه های موجود تصمیم به این تغییر گرفتند در اطلاعات کشور سوئد نام قبلی این فرودگاه ، هاسبی بوده است و پس از این که به یک فرودگاه همگانی و مسافربری تغییر یافته ، نام آن نیز تغییر نموده است.

 ترمینال های 2 و 5 فرودگاه استکهلم آرلاندا مربوط به پروازهای بین‌المللی و ترمینال های 3 و 4 این فرودگاه مختص پروازهای داخلی می باشد این فرودگاه به عنوان مرکز اصلی شرکت های هواپیمایی اسکاندیناوی ، نکست جت و شاتل هوایی نروژ شناخته شده است در واقع ترمینال 5 مهم ترین ترمینال فرودگاه بین المللی آرلاندا می باشد که همه ی پروازهای بین المللی ، درون قاره ای و بین قاره ای از این ترمینال صورت می گیرد.

فرودگاه لاندوتر

براساس اطلاعات کشور سوئد فرودگاه لاندومتر یک فرودگاه مسافربری همگانی است که در شهر گوتنبرگ قرار گرفته که طول باند پرواز آن به 3299 متر می رسد و حدود چهار میلیون مسافر را جا به جا می کند فرودگاه لاندومتر دومین فرودگاه بزرگ و مهم سوئد پس از فرودگاه استکهلم آرلاندا می باشد که در جنوب غرب سوئد واقع شده است حدود 65 درصد پروازهای این فرودگاه مختص پروازهای خارجی و بین المللی است خطوط هواپیمایی فرودگاه لاندوتر گوتنبرگ عبارتند از : ایر فرانس ، آیسلند ایر ، رایانیر ، ایران ایر، ایبریا، بریتیش ایرویز ، نروژین ایر اینترنشنال و…

فرودگاه کپنهاگ کاستورپ

این فرودگاه بیشترین خطوط هوایی را در اختیار دارد و از فرودگاه های اصلی کشور سوئد به حساب می آید پروازهای این فرودگاه به جنوب سوئد ، مالمو و جزایر کپنهاک انجام می شود این جزایر از جاذبه های توریستی کشور سوئد محسوب شده و مسافرانی که به کشور سوئد سفر می کنند معمولا از این جزایر دیدنی که به عنوان مناطق گردشگری سوئد به حساب می آیند ؛ دیدن می کنند البته فرودگاه های کوچکتری مانند فرودگاه اسکاوستا ، فرودگاه واستراس ، فرودگاه شهر لینکوپینگ و فرودگاه مالمو استارتاپ وجود دارند که پروازهای آنها کم هزینه تر هستند . شرکت مهاجرتی رجبی دیدن این جزایر بسیار زیبا را به شما عزیزان توصیه می کند.

سیستم حمل ونقل در سوئد

سیستم حمل و نقل عمومی در کشور سوئد از ناوگان بسیارخوبی  بهره مند است ناوگان عمومی حمل ونقل سوئد به قدری پیشرفته است که شما حتی در بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای سوئد مانند استکهلم و گوتنبرگ نیز هیچ گاه با ترافیک روبرو نخواهید شد با اینکه اغلب مردم سوئد اتومبیل شخصی دارند اما ترجیح می دهند که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

 از وسایل متنوع در سیستم حمل ونقل عمومی سوئد می توان به مترو ،  قطار ریلی شهری ،  قطار ریلی بین شهری  ، قایق های شهری و  اتوبوس اشاره نمود ؛ مترو استکهلم هم اکنون در فهرست برترین متروهای اروپا قراردارد چیزی که بسیار جالب است و در مقالات مربوط به اطلاعات کشور سوئد نیز به آن بسیار اشاره شده است نظم و دقت وسایل حمل ونقل عمومی است به عنوان مثال اتوبوس ها در سوئد بسیار منظم و دقیق هستند و تمام شهر را پوشش می دهند و بندرت اتفاق می افتد که وسایل نقلیه در کشور سوئد تاخیر داشته باشند حتی یک دقیقه!

رنگ اتوبوس های درون شهری سبز و رنگ اتوبوس های برون شهری زرد است هزینه کارت های اعتباری یک ساعته اتوبوس های شهری حدود 15 کرون یا معادل 1800تومان می باشد و هزینه کارت های اعتباری یک ماهه حدود 380 کرون یا معادل 45000 تومان می باشد که شما می توانید در این یک ماه به طور نامحدود از آن استفاده کنید.

هزینه های حمل و نقل در سوئد

ممکن است برای تان سوال باشد که آیا خرید ماشین در کشور سوئد نیاز به هزینه زیادی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که شما می توانید با 5000کرون سوئدی یک اتومبیل دست دوم بخرید اما ما در موسسه رجبی پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید ماشین یک برآورد انجام دهید و مطمئن شوید که از عهده هزینه های ماشین بر خواهید آمد جالب است بدانید که در اکثر خیابان های سوئد مسیرهای خاص دوچرخه سواری وجود دارد و مردم سوئد حتی در روزهای سرد و برفی زمستان به دلیل آلوده نکردن هوا و همچنین سلامت جسمانی خود دوچرخه را به ماشین ترجیج می دهند.

در اطلاعات کشور سوئد برخی از هزینه های حمل ونقل در شهر استکهلم عبارتند از:

  1. یک لیتر بنزین        ۹۳/۱ کرون
  2. بلیط یک طرفه     ۴۰ /3 کرون
  3. بلیط ماهانه        ۵۳/۸۶ کرون
  4. ورودی تاکسی           ۰۱/۶ کرون
  5. تاکسی یک کیلومتر     ۶۵/۱ کرون
  6. هزینه رفت و برگشت با مترو  ۳۶ تا ۷۲ کرون
  7. هزینه رفت وبرگشت با تاکسی از مرکز شهر تا فرودگاه  ۴۵۰ تا ۵۵۰ کرون

البته این هزینه ها در شهرهای کوچکتر کمتر است می توان گفت به طور کلی هزینه ی رفت و آمد در سوئد با سیستم حمل و نقل عمومی زیاد نیست و از هزینه های خرید ماشین و نگه داری از آن بسیار ارزان تر است رفت و آمد با وسایل عمومی در کشور سوئد بسیار آسان است ؛ زیرا سیستم بسیار گسترده ای دارد و هر گاه که بخواهید این وسایل در دسترس هستند.

اطلاعات کشور سوئد

اختلاف ساعت ایران و سوئد

یکی از دغدغه هایی که ذهن مهاجران را به چالش می کشد همین اختلاف ساعت کشور مبدا با کشور مقصد است ؛ قرار گرفتن در مناطق زمانی مختلف ، سبب اختلاف ساعت رسمی ایران با کشورهای دیگر از جمله کشور سوئد شده است برای سفر یا تماس با کشورهای مختلف دنیا باید اختلاف ساعت کشور مورد نظر خود را با ایران بدانید اطلاع از تفاوت ساعت ها به شما در هنگام سفر کمک می کند ؛ پس هنگام خرید بلیط هواپیما اختلاف ساعت را مد نظر داشته باشید.

 اختلاف ساعت ایران با ساعت گرینویچ در نیمه اول سال 4:30+ و در نیمه دوم سال 3:30+  است ساعت جهانی یک ساعت دقیق و استاندارد است که اختلاف بسیار کمی با ساعت گرینویج دارد این ساعت دقیق ترین ساعت در کل دنیا است که با ساعت گرینویج حدود ۰٫۹ ثانیه اختلاف دارد البته این دوساعت با ساعت فصلی فرق دارند و تفاوت های فصلی را در نظر نمی گیرند ؛ اختلاف ساعت کشورها با ساعت جهانی یکی از مهم ترین معیارها برای محاسبه زمان زنده در کشورهای مختلف دنیا می باشد.

اطلاعات کشور سوئد مطالبی را در مورد ساعت فصلی آن بیان نموده است بدین گونه که در روز 29 اکتبر ساعت ها در کشور سوئد یک ساعت به عقب کشیده می شوند ؛ اختلاف ساعت ایران با سوئد دو ساعت ونیم است و ساعت رسمی این کشور دو ساعت ونیم از ساعت رسمی ایران عقب تر است.

علت اختلاف ساعت کشورها

کره زمین به 24 نصف النهار تقسیم شده است بنابراین اگر کشوری با یک کشور دیگر در یک نصف النهار باشند اختلاف زمانی آنها صفر است به عنوان مثال کشور ایران و افغانستان در یک نصف النهار قرار دارند بنابراین با یکدیگر اختلاف زمانی ندارند ؛ اما ایران و اسپانیا 2:30 ساعت اختلاف زمانی دارند که این نشان می دهد که این دو کشور در یک قاچ یا یک نصف النهار قرار ندارند.

برای بدست آوردن اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف می توان از یک روش ساده استفاده کرد مثلا هنگامی که بخواهیم از ایران به سمت افغانستان که یکی کشورهای شرقی است برویم باید ساعت را جلو بکشیم ؛ اما اگر بخواهیم از ایران به آمریکا یا یکی از کشورهای غربی برویم باید ساعت را به عقب بکشیم.

شهرهای صنعتی سوئد

کشور سوئد اقتصادی آزاد و رقابتی دارد و یکی از مطرح ترین و مهم ترین کشورها در صنایع فولاد، مهندسی، معدن و کاغذ در سطح جهانی است سوئد یکی از کشوهایی است سطح بالایی از کیفیت زندگی را برای شهروندان و مهاجران خود  به وجود آورده است ؛ بر اساس اطلاعات کشور سوئد ۸۵ درصد مردم در کشور سوئد شهرنشین هستند و جمعیت شهرهای سوئد در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

شهر استکهلم به دلیل شرایط اقتصادی مناسب وخوبی که دارد مکان مناسبی برای زندگی ، کار و تحصیل است البته زندگی در این شهر کمی سخت تر از شهرهای کوچک سوئد است زیرا این شهر یکی از گرانترین شهرهای اروپا برای زندگی محسوب می شود هرچند معمولا مهاجران این شهر را بیشتر از شهرهای دیگر برای مهاجرت می پسندند.

یکی دیگر از شهرهای صنعتی و بزرگ سوئد شهر گوتنبرگ است که یکی از شهر های مهم و قطب صنعتی این کشور به شمار می آید این شهر مهمترین بنادر کشور سوئد را در خود جای داده است همچنین دفاتر مرکزی و کارخانه های خودرو سازی ولوو و بلبرینگ سازی اس کا اف در این شهر واقع شده اند.

طبق اطلاعات کشور سوئد یکی دیگر از شهرهای صنعتی سوئد شهر مالمو نام دارد که جنوبی ترین و سومین شهر بزرگ کشور سوئد محسوب می شود مالمو به عنوان اولین شهر تجاری و صنعتی سوئد در سال 2006 بوده است این شهر با وجود زیبایی  وآرامشی که دارد برای مهاجرانی که به دنبال هزینه های زندگی کمتر هستند بسیار مناسب است.

بهترین شهرهای سوئد برای کار

آب وهوای سوئد

شاید شما هم شنیده اید که سوئد کشوری بسیار سرد است و فکر کنید که همیشه آب و هوایی زمستانی در آن جا حاکم است اما باید بدانید این کشور دارای چهارفصل بهار،‌ تابستان ، پاییز و زمستان است که هر کدام از فصل ها ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به مکانی که زندگی می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد.

 به عنوان مثال شهر استکهلم تابستان‌هایی با هوای عالی  و دلچسب دارد ؛ دمای هوا در طول سال اغلب بین ۲۲ درجه فارنهایت تا ۷۲ درجه فارنهایت است و به‌ندرت اتفاق می افتد تا به کمتر از ۶ درجه فارنهایت یا بیشتر از ۸۱ درجه فارنهایت برسد بنابراین اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید بهترین زمان آن از از اواخر ژوئن تا اواسط آگوست است.

 آب و هوا در شمال کشور سوئد شرایط نامساعدی دارد به همین دلیل منطقه ای خالی از سکنه و غیرمسکونی محسوب می شود و تراکم جمعیت در این مناطق بسیار پایین است  قله‌های بلند آلپ در این منطقه قرار دارد همچنین این منطقه رودخانه ها و جلگه‌های زیادی دارد.

بر اساس اطلاعات کشور سوئد  یکی از مناطق جذاب شمال سوئد پارک ملی آبیسکو می باشد که شفق‌های قطبی در ماه نوامبر و آوریل در این پارک ظاهر می گردند ، دیدن این شفق ها تجربه ای شگفت انگیز و فراموش‌نشدنی است ؛  پارک ملی آبیسکو حدود ۲ هزار متر مربع مساحت دارد و در ارتفاعات کوه های آلپ قرار گرفته است.

مناطق آب و هوایی کشور سوئد

در اطلاعات کشور سوئد این کشور به لحاظ آب و هوایی به سه بخش تقسیم می شود

  • بخش اول Götaland که جنوب کشور سوئد است و شهرهایی مانند گوتنبرگ در این بخش قرار دارند این بخش زمستان های کوتاه و ملایمی دارد و در تابستان ها دمای هوا در طول روز بین ۱۵-۲۵ درجه می باشد این بخش دارای هوای شرجی است همچنین به ندرت در فصل زمستان برف می بارد.
  • بخش دوم Svealand است که در مرکز و میانه کشور سوئد قرار دارد شهرهای استکهلم و نروژ در این قسمت قرار دارند هوا در این بخش خنک تر از بخش اول است و در فصل زمستان دمای هوا به چند درجه زیر صفر می رسد بارش بارف در فصل زمستان در این بخش رایج است.
  • بخش سوم Norrland در شمال کشور سوئد است که به دلیل آب وهوای بسیار سردی که دارد جمعیت کمی دارد این بخش زمستان های طولانی و بسیار سرد دارد و دمای هوای آن برای چندین ماه زیر صفر است فصل تابستان

در این بخش کوتاه بوده و دمای آن معمولا تا 15 درجه سانتی گراد بیشتر نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *