قطعا در زمان های دور گذشته ، غذا های آماده و کنسرو شده در اختیار انسان های اولیه قرار نداشته است ، همین مسئله ثابت می کند مصرف غذا های عمدتا شکار شده رژیم غذایی انسان های اولیه را تشکیل می داده ، پس خبری از شکر در غذا نبوده است.

اما در مقابل فک و دندان انسان های اولیه ، فک و دندان انسان های انسان های امروزی و مدرن به دلیل تغزیه متفاوت و آماده شده صنعتی نه نیازی به زحمت زیاد در جویدن دارد نه قدرت فکی که بتواند گوشت را به سختی گاز بزند.

تفاوت فک و دندان انسان های اولیه با انسان امروزی

حفره ها و پلاک های دندانی مشکل اصلی و پوسیدگی دندانی است که امروزه انسان های مدرن بیشترین درگیری را با آن دارند در صورتی که بعید به نظر می رسد فک و دندان انسان های اولیه

مشکل اصلی آن ها بوده باشد ، در هر حال غذای نرم فک انسان امروزی را تحریک نمی کند و باعث می شود فک به همان اندازه نیاز رشد و قدرت داشته باشد.

هر چند در پزشکی مدرن امروز حتی اگر همه دندان هایتان را از دست بدهید به راحتی می توانید از درمان های جایگزین دندان طبیعی با همان عملکرد بهره ببرید ، به طور مثال با ایمپلنت دندان نه تنها عملکرد طبیعی دندان حتی بهتر از گذشته باز میگردد بلکه زیبایی آن نیز چند برابر خواهد شد.

فک و دندان انسان های اولیه بیشتر روی عملکرد جویدن و خوردن غذا های سخت تمرکز داشت اما امروزه دندان های انسان های امروزی بر روی زیبایی آن تاکید می شود بطوریکه روش های درمانی در دندانپزشکی مدرن مانند اصلاح طرح لبخند و ارتودنسی برای زیبایی بیشتر دندان و لبخند فرد به وجود آمدند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۴، با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روشی برای مقایسه دندان های فسیل از نئاندرتال ها با Inuits مدرن، و یا اسکیموها پرداختند. خطوط افقی و شیار در مینای دندان نشان داد که این نقایص کوچک در نتیجه تجربه استرس افراد بوده است. به این معنی که نئاندرتال ها زندگی سخت تر و دراماتیک تری از اسکیموها داشته اند و این نتیجه تفکرات سنتی بسیاری را به چالش می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *