دستگاه تصفیه هوا

خرید دستگاه تصفیه هوا شاید آخرین چیزی باشد که شما بابت آن حتی فکر کنید. اما چرا باید دستگاه تصفیه هوا را به اولین خرید خود تبدیل کنیم و بهترین آن کدام است؟ با ما همراه باشید تا با نکات مهم در رابطه با خرید دستگاه تصفیه هوا آشنا شوید.

تصور کنید در یکی از شهر های بزرگ و آلوده مثل تهران و یا اهواز هستید که حتی پزشکان و رسانه ها، بسیار توصیه می کنند که کودکان و زنان بیمار، کهنسالان و بیماران قلبی و ریوی در مواقعی که هوا آلوده است از خانه خارج نشوند و در حد امکان در خانه بمانند.

مقدار آلودگی هوا در محیط خانه هیچ فرقی با بیرون ندارد و با اندازه گیری آلاینده ها به راحتی می توانیم این موضوع را متوجه شویم. آلاینده های داخل محیط خانه بسیار خطرناکتر از آلاینده های بیرون میباشد و این بسیار خطرناک است.

شما می توانید با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در صورت دقیق بودن و کیفیت بالا، تا 99% آلودگی های محیط را جذب و محیط اطراف را پاکسازی کنید.

دستگاه های تصفیه هوا بسیار برای همه شهر ها مفید و واجب هستند.

دلیل استفاده از دستگاه تصفیه هوا در محیط های خانگی و اداری

یک اشتباه رایج در بین همه وجود دارد و آن این است که اگر در خانه بمانیم و درب و پنجره ها را ببندیم دیگر آلودگی در محیط خانه نفوذ نخواهد کرد.

کاملا صحیح است که ما نمی توانیم آلاینده های بیرون را کنترل کنیم ولی باید بدانید که ما بیشتر وقتمان در خانه و محل کارمان میگذرد و ما میتوانیم تا 80 % آلودگی ها را در داخل خانه یا محل کار کنترل و تصفیه کنیم.

همانطور که در بالا گفته شد مقدار و میزان آلایندگی ها در داخل خانه و بیرون با هم فرقی ندارند. چون که آلودگی های داخل خانه شامل موارد زیر می شود:

1: پوشش های الیافی مثل پرده و فرش
2: ذرات معلق و بو و دود ناشی از پخت و پز و سرخ کردن مواد غذایی
3: گازهای شیمیایی متصاعد شده از محصولات چوبی و پلاستیکی
4: ذرات معلق ناشی از محصولات بافتی و پارچه
این چنین آلاینده هایی در بعضی مواقع از آلاینده های بیرون خطرناکتر می باشند.
به خاطر همین موضوع در کشورهای پیشرفته با وجود هوای پاک تر باز هم از دستگاه تصفیه هوا در داخل خانه استفاده می کنند.

آلاینده های خارج از خانه و داخل خانه 2 تهدید بسیار خطرناک برای ما هستند که ما را دچار بیماری های تنفسی و کاهش طول عمر می کنند. با این وجود ما می توانیم با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا این مشکلات را حل کنیم.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا چگونه به سلامتی ما کمک می‌کند؟

کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا

شما می توانید تا 99% آلاینده های محیط را با خرید دستگاه تصفیه هوا با کیفیت پاکسازی کنید.

تصفیه آلاینده ها و گازهای شیمیایی

وقتی ما از یک دستگاه خوب و با کیفیت حرف می زنیم منظور از دستگاهی است که بتواند تمام آلاینده ها و گازهای شیمیایی متصاعد شده از رنگ ها، چسب ها، خوشبو کننده ها، مصنوعات چوبی، وسایل تزئینی و … را جذب کند.

پیشگیری از بیماریهای تنفسی که مهمترین آنها آسم و آلرژی میباشد

یک دستگاه تصفیه هوا نمی تواند بیماری های تنفسی مانند آلرژی و آسم را درمان کند ولی قادر است تا از بروز آنها پیشگیری کرده و این نوع بیماری ها را کنترل کند.

نحوه انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا کارامد و مناسب محیط استفاده

تنوع دستگاه های تصفیه هوا در بازار بسیار زیاد است و انتخاب برای شما دشوار است. ولی جای نگرانی نیست، هوایی که شما تنفس می کنید برای ما مهم است. شرکت هون لند شما را برای یک انتخاب خوب راهنمایی می کنید.

به نکته های زیر دقت کنید تا یک انتخاب مناسب را هنگام خرید داشته باشید.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا

هرگز از دستگاههای تصفیه هوا که تولید ازن میکنند استفاده نکنید، چراکه تولید گاز ازن در این دستگاه‌ها تهدید بزرگی برای سلامتی ما هستند. حتما یک دستگاه که دارای فیلترهای هپا با کیفیت بالا و کربن اکتیو مناسب است استفاده کنید. بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا در جهان، فقط از فیلترهای با کیفیت بالا برای جذب آلاینده‌ها استفاده می‌کنند و ماده جدیدی به هوا اضافه نمی‌کنند.

کیفیت و انواع فیلترها

به هیچ عنوان گول تعداد مرحله های فیلتراسیون را نخورید! بهترین و کاربردی ترین سیستم فیلتراسیون عبارت اند از:

پیش فیلتر، فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال. شما باید به غیر از توجه به تعداد فیلتراسیون به ظرفیت و کیفیت فیلترها نیز اهمیت دهید. دستگاه های کوچک از فیلتر های کوچکی نیز استفاده می کنند که به هیچ عنوان کارایی مناسبی ندارند و با قیمت ارزانی که دارند باعث می شوند که هزینه های اضافی مانند تعویض فیلتر به شما تحمیل شوند و بعد از مدتی کارایی خود را ازدست بدهند. با این شرایط سعی کنید که دستگاه تصفیه هوای مناسب با فیلتراسیون با کیفیت و با ظرفیت بالا و 3 مرحله ای را انتخاب کنید.

قدرت دستگاه تصفیه هوا و میزان پوشش دهی محیط

برای اینکه بتوانید هوای تمام محیط خانه را پاکسازی کنید نمی توانید از یک دستگاه کوچک و یک فن ضعیف استفاده کنید. برای این کار شما به یک فن بسیار قوی و بی صدا که با مصرف برق پایین کار می کند احتیاج دارید تا نیاز شما را برطرف کند.

تناسب دستگاه تصفیه هوا با محیطی که در آن استفاده می‌شود

آلودگی هوا در شهر ها بسیار با هم متفاوت هستند به عنوان مثال گرد و خاک هوای اهواز با رشت و تهران متفاوت است. پس باید از یک دستگاه با قدرت بالا و دارای فیلترهای با کیفیت بالا استفاده نمایید.

خدمات پس از فروش و گارانتی

هر دستگاهی بعد از چند مدت کار کردن احتیاج به تعمیر و تعویض فیلتر دارد. پس حتما به خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاهی که می خرید دقت کنید. شرکت هون لند در زمینه گارانتی محصولات خود بیش از ۱۶ سال است با شرکت نورنگ که در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم خانگی فعال است همکاری مینماید.

طراحی زیبا و کارآمدی بالا

با توجه کامل به ظاهر و طراحی دستگاه تصفیه هوا این محصول را خریداری کنید. به دلیل این که این دستگاه قرار است یک عضو از دکوراسیون خانه شما شود پس با دقت انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *