درمان سرطان : محققان مشخصه‌ی جدیدی از آسپیرین را کشف کرده‌اند که نمی‌گذارد سلول‌های سرطانی مانع کار سیستم ایمنی شوند.

محققان انگلیسی اخیرا دریافته‌اند که داروهای ضدالتهابی مثل آسپیرین، می‌توانند یک مولکول سرطانی که به تومورها اجازه‌ی دور زدن سیستم ایمنی بدن را می‌دهد، نابود کنند.

محققان می‌گویند اثر بزرگی که آسپرین‌ها در درمان داشته‌اند، در مقایسه با قیمت کمی که دارند موضوعی بسیار پر اهمیت است. با این حال، آن‌ها به این موضوع هم اشاره کرده‌اند که هنوز هم تا تجویز آسپیرین به عنوان یکی از داروهای درمان سرطان، زمان زیادی باقی است؛ طوری که آزمایش‌های بیشتری باید انجام شوند.

آزمایش‌هایی که محققان انجام داده‌اند، آن‌ها را به مولکولی به اسم Prostaglandin E2 یا PGE2 رسانده است. این مولکول توسط سلول‌های سرطان سینه ،  پوست و روده تولید می‌شود. مطالعات جدید نشان داده‌اند که آسپیرین و داروهای دیگری که در خانواده‌ی «مهارکننده‌های کوکس» جای می‌گیرند، تولید این مولکول را متوقف می‌کنند و دست تومور را در مقابل حملات باز می‌گذارند.

این نتایج در حال حاضر با مطالعه روی موش‌ها به‌دست آمده است. پروفسور «کاتنو ریسسوسا» از موسسه‌ی فرانسیس کریک در لندن این تحقیقات جدید را انجام داده است. او در این باره می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از سلول‌های سرطانی برای فرار از سیستم ایمنی بدن PGE2 تولید می‌کنند. اگر بتوانیم توانایی تولید PGE2 را از آن‌ها بگیریم، این مانع را حذف می‌کنیم.»

درمان سرطان

دانشمندان گفته‌اند که هنوز تا آزمایش مطالعات‌شان روی انسان فاصله‌ی زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *