آیا میدانید درد زانوی ناشی از آرتروز استخوانی، تنها به علت کاهش غضروف اتفاق نمی افتد؟ در زانوهایی که دچار آرتروز استخوانی شده اند، توانایی جذب ضربه توسط مایعات مفصلی نیز کاهش می یابد که منجر به درد زانو میشود.

تزریق مکمل روان کننده (viscosupplement) درمانی است که مکمل مایع طبیعی مفصل بوده و لغزندگی و ضربه گیری مورد نیاز زانو را فراهم می آورد تا درد زانو از بین برود.

سینویسک وان (Synvisc-One) چیست؟

سینویسک وان درمان تک تزریقی است که مایع داخل زانو را تکمیل میکند تا به روان شدگی و پشتیبانی مفصل کمک کند. سینویسک وان، بهترین تزریق مکمل روان کننده در درمان آرتروز استخوانی است که شش ماه درد زانو را تنها با یک بار تزریق، رفع میکند.

سینویسک وان چگونه کار میکند؟

زانوی مبتلا به آرتروز استخوانی پیش از تزریق سینویسک وان

زانوی مبتلا به آرتروز استخوانی پس از تزریق سینویسک وان

در زانوهایی که دچار آرتروز استخوانی شده اند، غضروف به تدریج تخریب میشود، مایع مفصلی قابلیت جذب ضربه را از دست میدهد و استخوانها شروع به ساییده شدن به یکدیگر، میکنند. همه اینها موجب درد زانویی میشود که شما احساس میکنید.

از کجا بفهمم سینویسک وان برای من مناسب است؟

این محصول برای افراد مبتلا به آرتروز استخوانی است که از طریق رژیم غذایی، ورزش و داروهای ضد درد بدون نسخه، دردشان آرام نشده است. اگر این گزینه ها را امتحان کرده اید و بهبود نیافته اید، میتوانید در مورد سینویسک وان از پزشک خود سوال کنید.

سینویسک وان از چه چیزی ساخته شده است؟

مواد تزریقی سینویسک وان حاوی ترکیب ژله مانندی است که از موادی به نام هیالورونان (hyaluronan ) ساخته شده اند. هیالورونان از تاج خروس به دست می آید و ماده ای طبیعی در بدن است که در مقادیر بسیار زیادی در مفاصل وجود دارد. هیالورونان خود بدن مانند یک لوبریکانت (روان کننده) و ضربه گیر در مفصل عمل میکند و برای عملکرد مناسب مفاصل وجود آن لازم است.

آیا تزریق سینویسک وان درد دارد؟

احتمالا پزشک پیش از تزریق، به شما بی حسی میدهد. ممکن است مقداری فشار احساس کنید.

عوارض تزریق سینویسک وان چیست؟

شایعترین عوارض سینویسک وان عبارت است از درد، تورم، گرمی، قرمزی و یا تجمع مایعات اطراف زانو. در مطالعه ای که صورت گرفته است، کمتر از 6 درصد از بیماران این عوارض را تجربه کردند و عموما این عوارض مدت زیادی طول نکشیده و جزئی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *