بر اساس تحقیقاتی که اخیرا محققان چینی انجام داده‌اند، بازی کردن روزانه‌ی بچه‌ها در بیرون از خانه، می‌تواند از دچار شدن آن‌ها به نزدیک‌بینی (Myopia) جلوگیری کند.

پژوهش‌گران تحقیقات خود را در مدت سه سال و به کمک شش مدرسه انجام داده‌اند. بر اساس نتایج منتشر شده، کودکان باید به همان اندازه که از دید نزدیک خود استفاده می‌کنند (مثلا برای کتاب خواندن)، به دور هم نگاه کنند.

چشم کسانی که به بیماری نزدیک‌بینی دچار هستند، توانایی تمرکز روی اشیایی که در دور قرار دارد را ندارد. با اینکه نزدیک‌بینی بسیار مرسوم است، اما محققان هنوز هم دلیل اصلی این بیماری را نمی‌دانند. در حال حاضر از هر سه نفر در انگلستان، یک نفر از نزدیک‌بینی رنج می‌برد.

با اینکه محققان ریشه‌ی اصلی این بیماری را به ژنتیک ربط می‌دهند، اما می‌گویند که استفاده‌ی زیاد از کامپیوتر یا خواندن کتاب هم می‌تواند افراد را در معرض دچار شدن به این بیماری قرار دهد.

دکتر «مینگ‌گوانگ» تحقیقات جدید را انجام داده است. او و تیمش از شش مدرسه درخواست کرده بودند تا بچه‌ها را برای مدت ۴۰ دقیقه روزانه به بیرون ببرند. آن‌ها هم‌چنین شش مدرسه‌ی دیگر را زیر نظر قرار دادند، اما چنین درخواستی از آن‌ها نشد.

بچه‌ها و والدین آن‌ها هم مقدار بازی آخر هفته‌ها را ثبت می‌کردند. محققان سپس کودکان را برای کشف نزدیک‌بینی آزمایش کردند. در زمان شروع تحقیقات، کمتر از دو درصد بچه‌ها نزدیک‌بینی داشتند.

در طول تحقیقات، ۲۵۹ نفر از ۸۵۳ کودکی (۳۰ درصد) که تحت نظر قرار داشتند، به نزدیک‌بینی دچار شدند. از ۷۲۶ کودکی هم که تمرینات انجام شده را انجام نمی‌دادند، ۲۸۷ نفر (۴۰ درصد) به نزدیک بینی دچار شدند. محققان نزدیک‌بینی را با حداقل نمره‌ی منفی ۰٫۵ درجه حساب کرده بودند.

شاید ده درصد عدد بزرگی نباشد، اما محققان می‌گویند که این تفاوت بسیار مهم است.

محققان کشورهای دیگر گفته‌اند که نتایج منتشر شده باید بررسی و تایید شوند و در حال حاضر اعتبار علمی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *