کاشت ابرو یکی از چالش برانگیز ترین عملهای زیبایی است اما اگر توسط متخصص انجام شود تاثیر آن بر زیبایی چهره چشمگیر خواهد بود.

عمل کاشت ابرو را میتوان به روش نواری / FUG یا FUE انجام داد اما نکته بسیار مهم آن دقت در برداشت مو از ناحیه اهدا کننده مو است که تعیین کننده جهت و زاویه رشد مو و نیز طراحی زیبایی و طبیعی بودن نتیجه عمل است. علاوه بر این باید توجه شود چه مدل ابرویی بهتر با چهره فرد مطابقت دارد.

به علت پیشرفت تکنیکهای کاشت مو در چند سال اخیر ،کاشت ابرو امکان پذیر است و در صورتی که به درستی انجام شود بسیار راضی کننده خواهد بود ، خواه در صورتی که دچار ریزش موی دائمی در این ناحیه شده باشید، خواه به خاطر عوامل ژنتیکی یا محیطی فقط کم پشت شده باشد، کاشت ابرو میتواند به شما کمک کند دوباره صاحب ابروهای زیبایی شوید.

کاشت ابرو قبل و بعد

شاید فکر کنید در حالی که روشهای دیگری هم برای پر کردن ابرو وجود دارند مانند تتو یا استفاده از آرایش، چرا باید کاشت ابرو انجام دهیم؟

هر یک از روشهای دیگر معایب زیادی به دنبال دارند. یکی از معایب روشهای دیگر ظاهر غیر طبیعی است که ایجاد مینماید. برای کاشت ابرو ، مو مستقیما از سر برداشت میشود بنابراین هم دائمی بوده و هم کاملا طبیعی است و بیمار میتواند درست همانند ابروی سابق خود با آن رفتار کند و به هر شکلی میخواهد آن را در بیاورد. یکی دیگر از مزایای کاشت ابرو این است که بدون درد انجام میشود.

برای بهبودی و بهره برده از نتایج این عمل تقریبا 5 تا 7 روز زمان لازم است. نرخ رشد مجدد موی کاشته شده در ابرو بالاست و از این لحاظ فرقی نمیکند تمامی ابرو رامیخواهید بکارید یا تنها بخشی از آن را. اما برخی بیماران ممکن است بخواهند برای افزایش تراکم ابرو بار دیگر عمل کاشت ابرو را تکرار کنند.

یکی از بهترین ویژگیهای کاشت ابرو این است که نتایج این عمل نسبتا مشخص است. بسته به مقدار مویی که میخواهید کاشته شود، عمل ممکن است شامل کاشت 50 تا 400 پیوند در هر ابرو باشد و معمولا هر پیوند حاوی یک یا دو مو است. مقدار کاشت مو بستگی دارد بخواهید کاملا ابرو را پر کنید یا تنها بخواهید یک اثر زخم یا لکه بی مو را پر کنید.

اولین مرحله طراحی ابرو است که با کمک شما انجام میشود. پزشک باید مطمئن شود طراحی زیبا بوده و کاملا شکلی طبیعی دارد و مورد پسند شما نیز هست.

بیشتر یبماران مقداری آرام بخش خوراکی پیش از عمل مصرف میکنند. همین که داروی بی حسی تزریق شد، دیگر هیچ احساس ناراحتی یا دردی نخواهید داشت.

موهای اهدا شونده معمولا با روش نواری و یا FUE از پشت سر برداشت میشوند. تعیین روش برداشت مو به عهده شما و پزشک شماست و بستگی به شکل مو، نژاد و اهداف شما دارد. گاهی اوقات موها از پایین پشت سر برداشته میشود چون موهای ریزتری لازم است. سپس متخصص پیوندها را در زیر میکروسکپ آماده میسازد و تمام نواحی گیرنده پیوند را بررسی میکند و بر اساس زاویه و جهت رشد مو پیوند صورت میگیرد.

کاشت پیوندهای مو در ابرو ممکن است چند ساعت طول بکشد. ابروها بررسی میشوند تا هم پزشک و هم بیمار مطمئن شوند که از تراکم و شکل ابرو راضی هستند. این عمل زمانی تکمیل محسوب میشود که ابروها به بهترین شکل در آمده باشد. بسته به تعداد موی پیوند شده ممکن است عمل تا چهار ساعت به طول بینجامد.

در ابتدا ممکن است بیمار پس از عمل کمی احساس ناراحتی یا درد در ناحیه اهدا داشته باشد. کمی پوسته پوسته های ریز و قرمزی ممکن است در 5 روز اول در اطراف موی کاشته شده تجربه شود. معمولا با کمی آرایش میتوان قرمزی این ناحیه را پنهان کرد.

در موارد کمی ممکن است در سه روز اول پس از عمل بیمار کبودی یا تورم قابل توجهی در اطراف چشم داشته باشد اما اغلب کبودی و تورم خفیف است.
در صورتی که در ناحیه اهدا از بخیه برای بستن زخم استفاده شود (در روش نواری)، ظرف چند هفته بخیه ها جذب میشوند و یک جای زخم خطی کوچکی بر جای می ماند اما در روش FUE جای زخم نواری بر جای نمی ماند و اصلا نیازی به بخیه وجود ندارد.

موهای کاشته شده در ابرو ظرف دو تا سه هفته می ریزند و سپس ظرف چهار ماه شروع به رشد مجدد میکنند. در هفته دوم و سوم اگر هنوز موهای جدید ابرو نریخته باشند، ابروها بسیار زیبا دیده میشوند. ظرف شش ماه آینده ابروها معمولا روز به روز پر تراکم تر میشوند تا به حداکثر ظرفیت تراکم خود میرسند. چون معمولا موهای اهدا از پوست سر گرفته شده اند، معمولا هر 10 تا 14 روز باید کوتاه شوند و گاهی اوقات کمی نیاز به آرایش و اصلاح نیز دارند.

عمل کاشت ابرو عوارض و خطرات بسیار کمی دارد. از جمله عوارض احتمالی این عمل قرمز شدن طولانی مدت، رشد ضعیف موهای کاشته شده و گسترده بودن ناحیه اهدا است. گاهی بیمار یک یا چند سال بعد تصمیم میگیرد مجددا عمل کاشت ابرو را انجام دهد تا تراکم ابروهایش بیشتر شود.

کاشت ابرو با موی طبیعی

چه افرادی برای کاشت ابرو مناسبند؟

به طور کلی بیشتر بیماران شرایط لازم برای عمل کاشت ابرو با موهای طبیعی را دارا هستند. وضعیت خوب سلامت عمومی برای به حداقل رساندن خطرات و عوارض احتمالی مهم است. بیمارانی که موهای ابرویشان را به علت فاکتورهای ژنتیکی، کندن بیش از حد یا وارد آمدن جراحت از دست داده اند معمولا بهترین افراد برای کاشت ابرو هستند. افرادی که آلوپسی یا طاسی منطقه ای، طاسی فیبروزان جلو و یا چند مشکل دیگری که منجر به ریزش ابروها میشود را تجربه کرده اند ممکن است برای این عمل مناسب نباشند چرا که رشد مجدد مو در آنها نامطمئن است.

شرایط لازم برای کاشت مو را پزشک تعیین میکند. برای این کار نمونه برداری از ناحیه مورد نظر یا داده های پوست شناسی توصیه میشود. انتظارات واقع بینانه برای رضایت از نتایج نهایی ضروریست. هدف از کاشت ابرو با موی طبیعی این است که شکل ابروها تا حد چشمگیری بهبود یافته و بهترین نتیجه ممکن برای فرد حاصل شود اما نتایج بی عیب و نقص انتظار واقع بینانه ای نیست.

کاشت ابرو با موی طبیعی چقدر طول میکشد؟

تعداد موهای پیوند شده یکی از فاکتورهایی است که در مدت زمان این عمل تاثیر میگذارد. اگر تعداد موهای کاشته شده در کمترین مقدار باشد ممکن است دو تا سه ساعت عمل طول بکشد و اگر تعداد آن بیشترین مقدار ممکن را داشته باشد سه تا پنج ساعت احتمالا طول میکشد. علت این است که موها باید دانه به دانه و با دقت بسیار زیاد در ابرو کاشته شوند.

بهبودی پس از عمل کاشت ابرو

بهبودی پس از عمل کاشت ابرو معمولا 5 تا 7 روز طول میکشد. در اطراف هر مو در هفته اول ممکن است مقدار پوسته تشکیل شود و با ریزش پوسته ها لکه های صورتی رنگ بر جای می ماند و معمولا ظرف چند هفته بعد رنگ صورتی محو شده و طبیعی میشود.

به طور کلی 3 روز پس از کاشت ابرو میتوانید به سر کار بروید. با این حال میتوانید 5 تا 7 روز صبر کنید تا علائمی که نشان میدهند عمل کاشت ابرو داشته اید محو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *