دلیل زخم شدن پای بیماران دیابتی کم شدن حس سطحی و عمقی است ، از آنجا که پا در معرض خطر می باشد ، احتمال صدمه دیدن آن بالاست.

این بی حسی موضعی باعث می شود حس سرما ، گرما و پستی و بلندی کمتر احساس شود در نتیجه صدمه دیدن پای افراد دچار بیماری دیابت محتمل تر می شود.

چرا ترمیم پای صدمه دیده بیماران دیابتی بیشتر زمان می برد؟

عدم وجود جریان خون مناسب در پا باعث کند شدن روند ترمیم زخم پا می شود ، همچنین بالا بودن قند خون باعث تغذیه باکتری ها و رشد آن ها می شود و همچنین دیابت کنترل نشده دفاع ایمنی بدن را کاهش می دهد.

آیا زخم شدن پای بیماران دیابتی خود به خود به وجود می آید؟

خیر هرگز بدون هیچ عاملی پا خود به خود زخم نمی شود ، عواملی مانند زدگی کفش نیز ممکن است باعث ایجاد زخم در پا شود ، متاسفانه بیماران دیابتی فشا و سوزش را در کفش احساس نمی کنند و در نتیجه پوشیدن کفش نو دچار زخم پا می شوند.

پیشنهاد می کنیم در زمان های کوتاه مثلا هر چند ساعت یک بار پاهای خود را بررسی کنید ، با کرم های مخصوص پا را مرطوب نگه دارید و در انتخاب کفش مناسب دقت کنید ، عدم راه رفتن با پای برهنه در منزل از زخم پا جلوگیری کنید.

درمان گیاهی زخم پای بیماران دیابتی

پماد عسل مانیوکا ( مدی هانی ) تنها درمان گیاهی زخم پای بیاران دیابتی است که از گیاه چای مونیکا به دست می آید.

هرگز از پودر آنتی بیوتیک بصورت موضعی برای ترمیم جای زخم پا استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن سلول های زنده موجود در زخم خواهید شد.

اگر جای زخم پا سیاه شد حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا خطرناک است و باید آنژیوپلاستی انجام شود.

برای درمان و ترمیم جای زخم حتما به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *